Az Omega-3 zsírsavak miómára gyakorolt hatása

 

Legalább heti egy alkalommal egyél halat

Legalább heti egy alkalommal egyél halat

A betegségem elhatalmasodásáig egyáltalán nem érdekelt az Omega 3 zsírsavak kérdése. Időnként ettem halat az igaz, de például az egyik leghatásosabb Omega 3 zsírsav tartalmú olajos magvat, a dióbelet, amelynek a fája tetejében garmadával áll a szüleim kertjében, magas kalória tartalma miatt vagy 20 évig nagy ívben kerültem.


Az évi hat zsák diót pedig az egyik szomszédunkban tevékenykedő kürtőskalácsosnak  passzoltam. A mióma tünetei és a vashiány, vérszegénység menüben olvastad korábban hogy éreztem magam. “A szellemi képességeim  hanyatlásához és komoly hangulat ingadozásaimhoz” nemcsak a vérszegénység hanem jelenlegi ismereteim szerint az Omega 3 zsírsavak hiánya is nagyban hozzájárulhatott. Ma már minden nap fogyasztok lenmagpelyhet, 5-10 szem diót, a heti halfogyasztásra külön figyelek. (A lenmagpehely nekem jobban bevált mint a sima lenmag, könnyebb lenyelni, valahogy jobban kezelhető és az emésztésre is kedvezőbb a hatása tapasztalatom szerint.)

 

Miért fontosak számodra is az Omega-3 zsírsavak?

A mióma okai és a mióma gyógyításának természetes módjai után kutatva kiderült, hogy az Omega-3 esszenciális zsírsavak nélkülözhetetlenek a női szervezet kiegyensúlyozott működése, a hormonális egyensúly és a  jóindulatú daganatok megelőzése szempontjából is. Ma már abban is biztos vagyok hogy mióma betegségem kialakulásához ennek a zsírsavnak a tartós hiánya is hozzájárulhatott. Az Omega 3 tartalmú élelmiszerek rendszeres fogyasztásával csökkentheted  a menstruáció előtti kellemetlen tüneteket.  Emellett inzulin-semlegesítő, helyreállítja az anyagcserét (a cukorbetegség megelőzésében is nagy szerepet játszik) segíti a méregtelenítést, csökkenti az ösztrogén szintet, semlegesíti a káros savakat.

Az Omega-3 hormonális egyensúlyt teremt, enyhíti a menstruációs görcsöket

Általában segít épségben tartani a női szaporító szervek rendszerét, szépíti a körmöket, a hajat és a bőrt, serkenti a vérkeringést, növeli a fizikai, szellemi teljesítményt. Az ösztrogén-érzékeny állapotoknál a fájdalmas menstruációs görcsökhöz hozzájárul a prosztaglandin szintézise a testben. A prosztaglandinok természetesen előforduló zsírsavak. A szervezet különböző típusú prosztaglandinokat állít elő. Vannak „jó” és „rossz” prosztaglandinok.  A „rosszak” növelik a méhösszehúzódásokat, míg a „jók”–nak csillapító hatásuk van. Az olajok megváltoztatásával a „jó” prosztaglandinok stimulációja eredményeképpen elérhető a méh ellazítása. Ezek az olajok az Omega 3 zsírsavak, melyek pozitív prosztaglandin termelését eredményezik. Szervezetünk nem képes maga előállítani ezeket a zsírsavakat, működéséhez mégis elengedhetetlenek. Mindennapi ételeink sajnos nem tartalmaznak elegendő Omega 3 zsírsavat. Fény, hő, levegő és fémek hatására pedig minden esszenciális zsírsav gyorsan lebomlik.

Az Omega-3 zsírsavak hidratáltan tartják a szöveteket

Hatalmas előny lehet nekünk nőknek, a rendszeres fogyasztása, mivel kedvező hormonális hatása mellett, megőrzi az ízületek és kötőszövetek egészségét azzal, hogy csökkenti a gyulladásokat, és hidratáltan tartja a szöveteket. Az esszenciális zsírsavak tetejében csökkentik az izmok lebomlását,csillapítják a gyulladásokat, elősegítik az izomtömeg növekedést. Az ingerület átvitel támogatásával segíti elő az agyműködésünket. Az omega-3 az idegsejtek membránjainak legfontosabb építőeleme. Ettől folyékonyak, rugalmasak, hajlékonyak és átjárhatóak az idegsejt membránok. Ezzel függhet össze hogy az Omega 3-nak gyakran hangulatjavító hatást tulajdonítanak. A depresszió leküldésének egyik eszközeként is gyakran olvashatsz róla.

Az Omega-3 zsírsavak hiánya depresszióssá tesz?

A depresszióra kifejtett jótékony hatását a kutatók azzal magyarázzák, hogy az omega-3 hiány, az agyműködés olyan zavarát okozza, amely csökkenti a stresszhelyzetek megoldására irányuló képességet, ami egy tehetetlen állapot kialakulásán keresztül vezet a depresszióhoz.

Az Omega-3 zsírsavak az “okosító vitaminok”

Ezt legalább tudtam korábban is. A fiam pici korától kapja az Omega 3 szirupot. Mivel gyermekek számára, körülbelül 14 éves kor eléréséig rendkívül fontos az optimális bevitel, mivel ezen kor eléréséig fejlődik a gyermekek agya a legnagyobb ütemben.

Mely élelmiszerekben találsz Omega-3 zsírsavakat?

Az állati eredetű Omega-3 zsírsavak

A halfélék nagy mennyiségben tartalmaznak Omega 3 zsírsavat.Főleg hidegvízi halfajtákban, mint tonhal, pisztráng, óriási laposhal, szardínia. A szardíniás pizza egy nagyon egyszerű és gyors étel, és még a gyerekek is szeretik. Kéthetente nálunk biztos hogy kerül az asztalra szardíniás pizza.

A növényi eredetű Omega-3 zsírsavak

A zöldségekben található Omega 3 zsírsavak kisebb hatékonysággal hasznosulnak, mint az állati eredetű élelmiszerekben található Omega 3 zsírsavak. A növények közül a lenmag, a dióbél és chia mag tartalmazza.

 

Klikkelj további hasznos mióma információkért:

Mióma tünetei Mióma kialakulásának okai Mióma kezelése természetes úton  Mióma kezelése orvosi segítség  Hasznos tények…, amelyeket érdemes tudnod!  Mióma főoldal  Mióma történetek

 

Iratkozz fel a Mióma Blogértesítőre!

Rendszeresen frissülő információt kapsz a betegség kialakulásának hátteréről. Választ kapsz arra a kérdésedre, milyen lehetőségeid vannak a panaszaid enyhítésére természetes módon? Mit kerülj az életmódodban annak érdekében, hogy visszanyerd a mióma előtti életminőséged? Hogyan tudod elkerülni a mióma műtétet? Tarts velem!

 

Forrás:

http://omega3.blog.hu/2013/08/05/omega_3_pozitiv_taplalkozastani_hatasai

http://www.hormonharmonia.hu/termeszetesen/omega-3-tiszta-lazacolajbol/

http://www.bioboltos.hu/omega-zsirsavak-egyem-vagy-szedjem

 

Megosztás

Mondd el a véleményed! Oszd meg az oldalon található információkat! Csatlakozz hozzánk Facebookon!


Friss bejegyzések

  • Petrezselyem pesto Két eszköz a vízvisszatartás megakadályozására (só helyett)

    A sokszor hasonló menstruációs panaszok és mióma panaszok mérséklése érdekében Kerülni kell a sót és az alkoholt. Mindkettő vízvisszatartást eredményez ezért a fájdalmat fokozzák. Mit kell még tenned a menstruációs panaszok elkerülése érdekében a Menstruációs panaszok szelíd gyógymódok I. részében

  • Egy görcsoldó hatású olaj, amelynek elkészítéséről lent olvashatsz. Menstruációs panaszok, szelíd gyógymódok II. rész

    A mióma tünetek között szinte mindenkinél előfordulnak menstruációs problémák, gyakran előforduló alhasi görcsök, alvadt vérdarabok megjelenése. Ezért ebben a kétrészes cikksorozatban áttekintem a menstruációs panaszok kialakulásának okát és természetes gyógymódjait. Ezek sokszor hasonlóságot mutatnak a mióma okaival és természetes gyógymódjaival. Menstruációs panaszok,

  • Menstruációs panaszok Menstruációs panaszok, szelíd gyógymódok I. rész

    Itt egy kétrészes cikksorozat első részét olvasod. A mióma tünetek között szinte mindenkinél előfordulnak menstruációs problémák, gyakran előforduló alhasi görcsök, alvadt vér darabok megjelenése. Mindezt teljes legyengülés, napokig tartó görnyedt vánszorgás, egyeseknél depresszió követi. Olyan esetet is ismerek akinél több

INGYENES EGÉSZSÉGTIPPEK