Az Omega-3 zsírsavak miómára gyakorolt hatása

 

Legalább heti egy alkalommal egyél halat

Legalább heti egy alkalommal egyél halat

A betegségem elhatalmasodásáig egyáltalán nem érdekelt az Omega 3 zsírsavak kérdése. Időnként ettem halat az igaz, de például az egyik leghatásosabb Omega 3 zsírsav tartalmú olajos magvat, a dióbelet, amelynek a fája tetejében garmadával áll a szüleim kertjében, magas kalória tartalma miatt vagy 20 évig nagy ívben kerültem.


Az évi hat zsák diót pedig az egyik szomszédunkban tevékenykedő kürtőskalácsosnak  passzoltam. A mióma tünetei és a vashiány, vérszegénység menüben olvastad korábban hogy éreztem magam. “A szellemi képességeim  hanyatlásához és komoly hangulat ingadozásaimhoz” nemcsak a vérszegénység hanem jelenlegi ismereteim szerint az Omega 3 zsírsavak hiánya is nagyban hozzájárulhatott. Ma már minden nap fogyasztok lenmagpelyhet, 5-10 szem diót, a heti halfogyasztásra külön figyelek. (A lenmagpehely nekem jobban bevált mint a sima lenmag, könnyebb lenyelni, valahogy jobban kezelhető és az emésztésre is kedvezőbb a hatása tapasztalatom szerint.)

 

Miért fontosak számodra is az Omega-3 zsírsavak?

A mióma okai és a mióma gyógyításának természetes módjai után kutatva kiderült, hogy az Omega-3 esszenciális zsírsavak nélkülözhetetlenek a női szervezet kiegyensúlyozott működése, a hormonális egyensúly és a  jóindulatú daganatok megelőzése szempontjából is. Ma már abban is biztos vagyok hogy mióma betegségem kialakulásához ennek a zsírsavnak a tartós hiánya is hozzájárulhatott. Az Omega 3 tartalmú élelmiszerek rendszeres fogyasztásával csökkentheted  a menstruáció előtti kellemetlen tüneteket.  Emellett inzulin-semlegesítő, helyreállítja az anyagcserét (a cukorbetegség megelőzésében is nagy szerepet játszik) segíti a méregtelenítést, csökkenti az ösztrogén szintet, semlegesíti a káros savakat.

Az Omega-3 hormonális egyensúlyt teremt, enyhíti a menstruációs görcsöket

Általában segít épségben tartani a női szaporító szervek rendszerét, szépíti a körmöket, a hajat és a bőrt, serkenti a vérkeringést, növeli a fizikai, szellemi teljesítményt. Az ösztrogén-érzékeny állapotoknál a fájdalmas menstruációs görcsökhöz hozzájárul a prosztaglandin szintézise a testben. A prosztaglandinok természetesen előforduló zsírsavak. A szervezet különböző típusú prosztaglandinokat állít elő. Vannak „jó” és „rossz” prosztaglandinok.  A „rosszak” növelik a méhösszehúzódásokat, míg a „jók”–nak csillapító hatásuk van. Az olajok megváltoztatásával a „jó” prosztaglandinok stimulációja eredményeképpen elérhető a méh ellazítása. Ezek az olajok az Omega 3 zsírsavak, melyek pozitív prosztaglandin termelését eredményezik. Szervezetünk nem képes maga előállítani ezeket a zsírsavakat, működéséhez mégis elengedhetetlenek. Mindennapi ételeink sajnos nem tartalmaznak elegendő Omega 3 zsírsavat. Fény, hő, levegő és fémek hatására pedig minden esszenciális zsírsav gyorsan lebomlik.

Az Omega-3 zsírsavak hidratáltan tartják a szöveteket

Hatalmas előny lehet nekünk nőknek, a rendszeres fogyasztása, mivel kedvező hormonális hatása mellett, megőrzi az ízületek és kötőszövetek egészségét azzal, hogy csökkenti a gyulladásokat, és hidratáltan tartja a szöveteket. Az esszenciális zsírsavak tetejében csökkentik az izmok lebomlását,csillapítják a gyulladásokat, elősegítik az izomtömeg növekedést. Az ingerület átvitel támogatásával segíti elő az agyműködésünket. Az omega-3 az idegsejtek membránjainak legfontosabb építőeleme. Ettől folyékonyak, rugalmasak, hajlékonyak és átjárhatóak az idegsejt membránok. Ezzel függhet össze hogy az Omega 3-nak gyakran hangulatjavító hatást tulajdonítanak. A depresszió leküldésének egyik eszközeként is gyakran olvashatsz róla.

Az Omega-3 zsírsavak hiánya depresszióssá tesz?

A depresszióra kifejtett jótékony hatását a kutatók azzal magyarázzák, hogy az omega-3 hiány, az agyműködés olyan zavarát okozza, amely csökkenti a stresszhelyzetek megoldására irányuló képességet, ami egy tehetetlen állapot kialakulásán keresztül vezet a depresszióhoz.

Az Omega-3 zsírsavak az “okosító vitaminok”

Ezt legalább tudtam korábban is. A fiam pici korától kapja az Omega 3 szirupot. Mivel gyermekek számára, körülbelül 14 éves kor eléréséig rendkívül fontos az optimális bevitel, mivel ezen kor eléréséig fejlődik a gyermekek agya a legnagyobb ütemben.

Mely élelmiszerekben találsz Omega-3 zsírsavakat?

Az állati eredetű Omega-3 zsírsavak

A halfélék nagy mennyiségben tartalmaznak Omega 3 zsírsavat.Főleg hidegvízi halfajtákban, mint tonhal, pisztráng, óriási laposhal, szardínia. A szardíniás pizza egy nagyon egyszerű és gyors étel, és még a gyerekek is szeretik. Kéthetente nálunk biztos hogy kerül az asztalra szardíniás pizza.

A növényi eredetű Omega-3 zsírsavak

A zöldségekben található Omega 3 zsírsavak kisebb hatékonysággal hasznosulnak, mint az állati eredetű élelmiszerekben található Omega 3 zsírsavak. A növények közül a lenmag, a dióbél és chia mag tartalmazza.

 

Klikkelj további hasznos mióma információkért:

Mióma tünetei Mióma kialakulásának okai Mióma kezelése természetes úton  Mióma kezelése orvosi segítség  Hasznos tények…, amelyeket érdemes tudnod!  Mióma főoldal  Mióma történetek

 

Iratkozz fel a Mióma Blogértesítőre!

Rendszeresen frissülő információt kapsz a betegség kialakulásának hátteréről. Választ kapsz arra a kérdésedre, milyen lehetőségeid vannak a panaszaid enyhítésére természetes módon? Mit kerülj az életmódodban annak érdekében, hogy visszanyerd a mióma előtti életminőséged? Hogyan tudod elkerülni a mióma műtétet? Tarts velem!

 

Forrás:

http://omega3.blog.hu/2013/08/05/omega_3_pozitiv_taplalkozastani_hatasai

http://www.hormonharmonia.hu/termeszetesen/omega-3-tiszta-lazacolajbol/

http://www.bioboltos.hu/omega-zsirsavak-egyem-vagy-szedjem

 

Megosztás

Friss bejegyzések

  • Izzadás csökkentése Izzadásgátlás természetes eszközökkel

    Bármennyire természetes testi reakció főleg 30-35 fokban az izzadás, nem szép látvány az izzadtságfoltos ruházat. Az izzadás csökkentésére léteznek természetes módszerek. Ilyen a mióma, antiösztrogén diéta és egyes gyógynövények használata. Ezúttal az izzadásgátlás természetes eszközeiről olvashatsz. A nyári kánikula kellemetlen kísérőjelenségei: Izzadtságfoltok a póló hónaljvonalán, mell alatt vagy a póló

  • Méheltávolítás A lélek emésztési zavarai: Egy méheltávolítás története

    Ismerünk olyan helyzeteket, amikor azt mondjuk: „Ezt nem veszi be a gyomrom.” Ez a gondolat jutott eszembe Klári történetéről. Amikor eszünk, az ételt feldolgozza a gyomrunk, emésztünk. A bennünket érő érzelmi, lelki hatásokat ugyanúgy fel kell dolgoznunk, meg kell emésztenünk. Amikor azonban a szükséges „lelki emésztés” nem megy végbe, a lelki

  • Mióma enzim Egy beteg tapasztalata a mióma fibrin (fehérje) lebontó enzimről II.

    Ebben a bejegyzésben egy mióma beteg történetének második részéről olvashatsz. Az első részt itt olvashatod. Betegünk 31 éves és 12 cm nagyságú miómával rendelkezik. Egyik jellegzetes panasza a hason keresztül kitapintható mióma. A beteg menzesz naplót vezet. Emellett az enzim szedése közbeni tapasztalatairól is feljegyzéseket ír.   Egy személyes tapasztalat a mioma.hu-n

Friss hozzászólások

INGYENES EGÉSZSÉGTIPPEK