Az Omega-3 zsírsavak és a mióma

 

Korábban egyáltalán nem figyeltem az Omega-3 zsírsavak fogyasztásra. Időnként ettem halat de diót, olajos magvakat magas kalória tartalmuk miatt egyáltalán nem.

Apukám kertjében pedig rengeteg diófa áll, a termést rendszeresen a kürtőskalácsosnak adtam.

A mióma tünetei és a vashiány, vérszegénység menüben melyek a mióma és a vashiányos vérszegénység tünetei. Memóriazavarokhoz, hangulat ingadozáshoz nemcsak az alacsony vas és hemoglobin szint, hanem az Omega-3 zsírsavak hiánya is hozzájárulhatott. Ma minden nap fogyasztok lenmagpelyhet,  diót, a heti halfogyasztásra külön figyelek. (A lenmagpehely nekem jobban bevált mint a sima lenmag, könnyebb lenyelni, valahogy jobban kezelhető és az emésztésre is kedvezőbb a hatása.)

 

Omega-3 zsírsavak szerepe a 38+ nőgyógyászati panaszok enyhítésében

A mióma okai és a mióma gyógyításának természetes módjai után kutatva kiderült, hogy az Omega-3 esszenciális zsírsavak nélkülözhetetlenek a női szervezet kiegyensúlyozott működése, a hormonális egyensúly és a  jóindulatú daganatok megelőzése szempontjából. A mióma kialakulásához az Omega-3 zsírsav (gyulladáscsökkentő) tartós hiánya is hozzájárulhatott. Az Omega-3 zsírsav tartalmú élelmiszerek rendszeres fogyasztásával csökkenthetőek a menstruáció előtti kellemetlen tünetek.  Emellett inzulin semlegesítő hatású, helyreállítja az anyagcserét segíti a méregtelenítést, csökkenti az ösztrogén szintet, semlegesíti a káros savakat.

Az Omega-3 zsírsavak hormonegyensúly teremtő hatásúak, enyhítik a menstruációs görcsöket

Általában segít épségben tartani a női szaporító szervek rendszerét, szépíti a körmöket, a hajat és a bőrt, serkenti a vérkeringést, növeli a fizikai, szellemi teljesítményt. Az ösztrogén-érzékeny állapotoknál a fájdalmas menstruációs görcsökhöz hozzájárul a prosztaglandin szintézise a testben. A prosztaglandinok természetesen előforduló zsírsavak. A szervezet különböző típusú prosztaglandinokat állít elő. Vannak „jó” és „rossz” prosztaglandinok.  A „rosszak” növelik a méhösszehúzódásokat, míg a „jók”–nak csillapító hatásuk van. Az olajok megváltoztatásával a „jó” prosztaglandinok stimulációja eredményeképpen elérhető a méh ellazítása. Ezek az olajok az Omega 3 zsírsavak, melyek pozitív prosztaglandin termelését eredményezik. Szervezetünk nem képes maga előállítani ezeket a zsírsavakat, működéséhez mégis elengedhetetlenek. Mindennapi ételeink sajnos nem tartalmaznak elegendő Omega 3 zsírsavat. Fény, hő, levegő és fémek hatására pedig minden esszenciális zsírsav gyorsan lebomlik.

Az Omega-3 zsírsavak hidratálják a szöveteket

Hatalmas előny lehet nekünk nőknek, a rendszeres fogyasztása, mivel kedvező hormonális hatása mellett, megőrzi az ízületek és kötőszövetek egészségét azzal, hogy csökkenti a gyulladásokat, és hidratáltan tartja a szöveteket. Az esszenciális zsírsavak tetejében csökkentik az izmok lebomlását, csillapítják a gyulladásokat, elősegítik az izomtömeg növekedést. Az ingerület átvitel támogatásával segíti az agyműködést. Az Omega-3 zsírsavak az idegsejtek membránjainak legfontosabb építőelemei. Ettől folyékonyak, rugalmasak, hajlékonyak és átjárhatóak az idegsejt membránok. Ezzel függhet össze hogy az Omega-3 zsírsavak hangulatjavító hatásúak. A depresszió leküldésének egyik eszköze.

Az Omega-3 zsírsav hiány és a levert hangulat

A depresszióra kifejtett jótékony hatását azzal magyarázzák, hogy az Omega-3 zsírsav hiány az agyműködés zavarát okozza. Csökkenti a stresszhelyzetek megoldására irányuló képességet. Tehetetlen állapot kialakulásán keresztül vezet a depresszióhoz.

Az Omega-3 zsírsavak az “okosító vitaminok”

A gyerekek agya 14 éves korig  fejlődik a legnagyobb ütemben, ezért naponta adjunk a gyerekeknek Omega-3 zsírsav tartalmú étrend kiegészítőt.

Omega-3 zsírsavban gazdag élelmiszerek

Az állati eredetű Omega-3 zsírsavak

A halfélék nagy mennyiségben tartalmaznak Omega-3 zsírsavakat. Főleg hideg vízi halfajtákban, mint tonhal, pisztráng, óriási lapos hal, szardínia. A szardíniás pizza egy nagyon egyszerű és gyors étel, és még a gyerekek is szeretik.

A növényi eredetű Omega-3 zsírsavak

Az állati eredetű élelmiszerekben található Omega-3 zsírsavak hatékonyabbak mint a növényi élelmiszerekben található Omega-3 zsírsavak.  A lenmag, kendermag, dióbél és chia mag tartalmaz nagyobb mennyiségben Omega-3 zsírsavakat.

 

Frissítve:2016.június 21.

 

Ne hanyagold el a mióma-t!

Járj rendszeresen nőgyógyászati szűrővizsgálatra és figyeld a növekedés ütemét. Életmódbeli hajlamosító tényezők ismeretével, azok kiküszöbölésével Te magad is sokat tehetsz a mióma növekedésének megfékezése érdekében. Több száz nő sikerrel próbálta és bevált. A Mioma Organic Life 2.0 program segítségével a mióma növekedését fékezheted, ha kitartó vagy és jól csinálod a mióma akár össze is zsugorodhat. A mióma panaszok megszűnnek. A műtét előtt adj magadnak még egy esélyt, semmit nem veszíthetsz! Mioma Organic Life 2.0

Klikkelj további hasznos mióma információkért:

Mióma tünetei Mióma kialakulásának okai Mióma kezelése természetes úton  Mióma kezelése orvosi segítség  Hasznos tények…, amelyeket érdemes tudnod!  Mióma főoldal  Mióma történetek

 

Forrás:

http://omega3.blog.hu/2013/08/05/omega_3_pozitiv_taplalkozastani_hatasai

http://www.hormonharmonia.hu/termeszetesen/omega-3-tiszta-lazacolajbol/

http://www.bioboltos.hu/omega-zsirsavak-egyem-vagy-szedjem

 

Megosztás

Mondd el a véleményed! Oszd meg az oldalon található információkat! Csatlakozz hozzánk Facebookon!


INGYENES EGÉSZSÉGTIPPEK