A mióma természetes úton történő gyógyítása

Az Omega 3-ban bővelkedő halfogyasztásról advent idején

0

Miért fontos a miómával rendelkező hölgyeknek a hal?

A karácsonyi szokások országrészenként különbözőek. Észak-Magyarországon a szenteste hagyományos menü káposztaleves és rántott ponty. Sok helyen egész évben szinte csak karácsonykor esznek halat. Pedig legalább hetente kellene halat fogyasztani. Hormondiéta gyógyító étrend a heti 3 alkalommal történő Omega-3 zsírsavakban gazdag halfogyasztást javasolja.

Az Omega-3 zsírsavak jelentősége

Az Omega-3 esszenciális zsírsavak a hormonegyensúly megtartása és a  jóindulatú daganatok megelőzésében szerepet játszik.  Általában ritkán eszünk halat, olajos magvakat pedig keveset. Pedig az Omega-3 zsírsav tartalmú élelmiszerek fogyasztásával csökkenthetjük  a menstruáció előtti kellemetlen tüneteket. Emellett inzulin-semlegesítő is, helyreállítja az anyagcserét, segíti a méregtelenítést, csökkenti az ösztrogénszintet és semlegesíti a káros savakat.

Halfélék Omega-3 zsírsav tartalma (100 gramm)

  • hering 2040 mg
  • tonhal 1380 mg
  • lazac 750 mg
  • angolna 260 mg
  • busa 180 mg
  • pisztráng 140 mg
  • egyéb halak 100 mg alatt

Sajnos a nők többsége mégis ritkán vagy egyáltalán nem eszik halat. Sokan nem szeretik a szagát  vagy az ízét. Sokan nem tudják megfelelően elkészíteni. Ez nem a legszerencsésebb helyzet, mivel a hal köztudottan egészséges, különösen az Omega-3 zsírsavban gazdag fajták. Még a legszigorúbb gyógyító étrend szerint is az egyetlen húsféle, amelyet minden héten, legalább egyszer fogyasztani kellene. Ráadásul a halat egy pici odafigyeléssel otthon is könnyű elkészíteni. Mit kell tudnod, hogy a legmegfelelőbb halat tedd az asztalra?

A friss hal mennyire friss?

Az éttermek kínálatában gyakran szerepelnek frissen fogott halak az étlapon, de ez csak abban az esetben hihető, ha vízparton élünk. Gyakran a frissnek kikiáltott halat is mélyhűtötték már legalább egyszer. A frissként árult hal, lehet 1 napostól 2 hetesig bármilyen.

Haltenyésztés pro és kontra

Előfordul, hogy a tenyésztett halakat a nyílt vizekben tartva káros organizmusok támadják meg. A ragadozó halak apróbb halakkal táplálkoznak. A tenyésztett lazac több szennyezőanyagot tartalmazhat, ezért egyes környezetvédelmi szervezetek nem is  javasolják a mesterséges körülmények között tartott lazac vásárlását. Az Amerikai Orvosszövetség folyóiratában megjelent tanulmány szerint viszont a tudósok kiszámították: ha 100 ezer ember 70 éven át heti két alkalommal fogyasztana tenyésztett lazacot, az csupán 24 extra rákos megbetegedést jelentene, viszont 7000 embert mentene meg attól, hogy szívbetegségben haljon meg. A tenyésztett lazac széles körben elérhető, rengeteg Omega-3 zsírsavat tartalmaz. Az ára változó, de talán megfizethető. Ha lazacot vásárolsz, a bőr eltávolításával, a zsíros részek lenyesésével.a szennyeződést minimálisra csökkentheted.

A halak vitamin tartalma

A hal 17-25 százalékban tartalmaz fehérjét, és általában remek B-vitamin  (különösen B12 és B6 vitamin) forrás. A zsíros halak bőven tartalmaznak A és D vitamint. A friss szardínia, a lazac és a konzervhalak apró, lágy, ehető gerince értékes kalciumot tartalmaz. A sós vízi halakban ásványok is találhatók, például vas, jód, foszfor és szelén. Ezek a vitaminok és ásványi anyagok mind fontosak a daganatos betegségek, a mióma megelőzése szempontjából. A hal koleszterintartalma, még ha picit zsíros is, alacsony (50-90 mg/100 g).

Az Omega-3 zsírsavak egészséges, többszörösen telítetlen zsírsavak. A koleszterin szint karbantartásával, a vérnyomás csökkentésével javítják a keringési rendszer állapotát is. Az agyi funkciókkal és a lelki egészséggel is kapcsolatba hozzák őket, mivel csökkentik a depressziót és az elbutulást.

  • A sötétebb húsú halak  (a mély nyílt vízben élő tonhal, a hering és a makréla) a húsukban raktározzák a zsírt, ezért magas az Omega-3 zsírsav tartalmuk.
  • A hideg és friss vizekben élő halak – a tavi hering, a tavi pisztráng, lazac és a sneci – szintén sok Omega-3 zsírsavat tartalmaznak.
  • Általánosságban a fehér húsú halak (a tőkehal vagy a lepényhal) zsírszegények. Ezek a halak a májukban tárolják a zsiradékokat.

Higany

A ragadozó halakban több a higany. A zsákmányként elfogyasztott halakból kerül a szervezetükbe. A higany gátolja a magzatok és a kisgyermekek agyának fejlődését. Ezért a Harvard Népegészségügyi Iskola javaslata, hogy terhes és szoptatós anyák, kisgyermekek hetente kétszer fogyasszanak halat. Kerüljétek a következő fajtákat: cápa, kardhal, lágy sugaras halak és királymakréla.

További hasznos információ és három ingyenes tanulmány

Mioma Organic Life 2.0 életmód + Hormondiéta a mióma zsugorítása és a hormonegyensúly érdekében. Kattints!

 

Klikkelj további hasznos mióma információkért:

Mióma tünetei Mióma kialakulásának okai Mióma kezelése természetes úton  Mióma kezelése orvosi segítség  Hasznos tények…, amelyeket érdemes tudnod!  Mióma főoldal  Mióma történetek

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

4 × három =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás