A mióma természetes úton történő gyógyítása

Hormondiéta tippek, hogy a grillezés egészséges legyen

0

Hogyan grillezünk egészségesen? Amit tudunk és amit talán nem!

Elöljáróban – utalva a mióma hajlamosító és a mióma növekedését serkentő tényezőkre- szögezzük le, hogy hormonrendszerünknek semmilyen füstből származó méreg nem használ. Grillezésnél is részesítsük előnyben a természetes, friss, lehetőleg bio, kevesebb káros anyagot tartalmazó alapanyagokat.

Foglaljuk össze milyen előnyei vannak a grillezésnek? Mit tudunk és mit nem az egészséges grillezésről? Melyek az egészséges grillezés szabályai? Hogyan készítsük elő a faszenet? 4 Hormondiéta extra tipp!

 

A következőkkel nagyjából tisztában vagyunk, de egészséges grillezési ismereteinket nem árt a grillszezon közepén feleleveníteni.

Grillezés egészségesen, amit már tudunk (8)

  • A grillezés alapvetően egészségesebb mint a főzés, hiszen jóval több tápanyag marad az ételben.
  • A grillezéssel kalóriát spórolunk, hiszen jóval kevesebb hozzáadott olajat használunk.
  • Azt már mindenki tudja: ha húst, halat, zöldséget magas hőmérsékleten 250 fokon sütünk és az étel a faszénparázs kékes füstjével érintkezik,  egészségkárosító, daganatkeltő hatású anyagok kerülhetnek az ételbe.
  • Azt is tudjuk, a felcsapó láng miatt megpörkölődő hús szintén nem egészséges.
  • Azt is tudja mindenki hogy a sötét barnára, feketére sült részeket el kell távolítani.
  • A Hormondiéta a húsfogyasztást nem tiltja. Vérszegénység, B12 vitamin hiány esetén pedig még az időnkénti máj, belsőségek fogyasztása sem elvetendő.
  • Grillezéskor részesítsük előnyben az ellenőrzött gazdálkodásból származó zsírmentes, bőr nélküli csirke, pulyka, hal és zöldségféléket. Grillezés előtt gyakran fűszeres pácban érleljük az alapanyagokat. A pác készítés alapanyagai: olívaolaj, fokhagyma, friss citrom, reszelt gyömbér (Hormondiéta házi mustár)
  • Sót mindig a grillezés befejezése előtt használj.

 

A faszén előkészítése 4 lépésben

  • Kizárólag jó minőségű faszenet vásárolj. Ügyeljünk, hogy a faszén alapanyaga legyen vegyszermentes, természetes. A faszén csomagolásán találsz erre vonatkozó jelzést. Fa, papír, fenyőtoboz ne kerüljön a faszén közé.
  • Akkor izzik át a faszén a legjobban, ha piramis formában állítjuk fel.
  • A grillezés a faszén begyújtása után úgy 30-60 perc eltelte után kezdődhet amikor a füst megszűnik és a parázson fehér hamuréteg keletkezik.

Grillezés egészségesen, amit talán nem ismersz (13)

  • Soha ne használj a tűz készítésnél terpentint, benzint, olajat vagy más égést elősegítő anyagot.
  • A tűz felélesztéséhez kizárólag legyezőt vagy fújtatót használj.
  • Sovány, száraz húsok esetén használj alufóliát!
  • Ügyelj hogy a parázs és a rost között legyen egy tenyérnyi távolság
  • Ügyeljünk hogy a grillrácsra helyezett húsból, zöldségféléből ne csöpögjön a parázsra se páclé, se zsír, vagy olaj.
  • Nem szabad semmilyen előre sózott vagy tartós pácban érlelt húst grillezni!
  • A grillételt sose locsold sörrel!
  • A részleges előpárolás közvetlenül a grillezés előtt könnyebbé teszi az ételt.
  • Lehetőleg ne használj mélyhűtött alapanyagot!
  • Az előre elkészített pácolt húsok helyett inkább magunk pácoljunk, ízesítsünk!
  • A pácolt húst sütés előtt le kell csepegtetni, még véletlenül se csöpögjön pác a faszénre.
  • Sose lobogó füstös tűzben, hanem füst nélküli forró parázson grillezzünk. A lángban vagy füsttel érintkező ételekben 80-szor magasabb a káros anyag tartalom mint a füstmentes grillezés során.
  • A friss fűszerek megéghetnek, ezért azokat mindig a grillezés befejezése előtt szórjuk az ételre.
  • A húst mindig sütés után sózd, különben a hús kiszárad, a vízben oldódó tápanyagok pedig elvesznek.

4 Hormondiéta grillezési extra tipp

Használj grillezéskor rozmaringot!

A friss fűszert mindig a grillezés befejezése előtt 5-10 perccel frissen szórd az ételre. A Hohenheimi Egyetem (Stuttgart) kutatói szerint a grill ételekben előforduló egészségkárosító anyagok hatását mérsékli a rozmaring. A rozmaringban található antioxidánsok 50-90 % arányban semlegesítik a grillezés során keletkező daganatkeltő anyagok káros hatását! A rozmaringhoz hasonlóan antioxidáns hatású fűszer a kakukkfű és bazsalikom.

Saláta helyett vagy mellett készíts fenyőmagvas párolt zsenge csalánlevelet

Grillezés előtt sétálj ki a közeli erdőbe és gyűjts zsenge csalánlevelet. Nem forró, hanem 80 fokos vízben (vas, C-vitamin, kálcium tartalom nagyobb arányban a csalánlevelekben marad) 7-10 percig gőzölöd, majd olívaolajon párolod a zsenge csalánlevelet! Só, színes bors, fokhagyma szükséges hozzá. Meghintheted apróra darált mogyoróval, pirított fenyőmaggal (Figyelj, hogy ne keveredjen idősebb levél a zsenge hajtások közé mert keserű lesz) Megfelelően elkészített grill zöldségekkel bio pulyka, csirke, hal mellé kiváló köret. Segít a túl magas ösztrogénszint, az ösztrogéndominancia csökkentésében, a hormonegyensúly helyreállításában.

Emésztést könnyítő uborka saláta

Készíts grillételek mellé friss vegyszermentes uborka salátát. Az uborkában található fehérjebontó enzim az erepsin segíti az emésztést, így hamarabb lesz újra könnyű a gyomrunk.

A grill ételek elfogyasztása után mindig gyalogolj legalább félórát!

 

Fontos!

Lehetőleg mindig friss, kistermelői piacon beszerzett tartósítószer és vegyszermenetes bio húst, zöldséget vásárolj! Kerüld a nagyipari előre pácolt, dobozos húskészítményeket, sózott, füstölt árukat. Ezek grillezését a Hormondiétában nem javasoljuk.

Forrás:

Naturmedizin Aktuell: Gesundes Grillen – So vermeiden Sie Gefahren beim Grillen

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

16 − kettő =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás