Hormonbarát grillezés

0

Hormonbarát grillezés – amit ismersz és amit nem

A mióma hajlamosító és mióma növekedést serkentő tényezőket felidézve biztosan Te is tudod hogy a grill-ételek füstből visszamaradt anyagai hormonháztartásunkat károsítják. Grillezésnél is részesítsd előnyben a természetes friss, lehetőleg bio alapanyagokat, amelyet Te magad készítesz el aznap frissen. Mellőzd a csomagolóanyagban napokat álló előpácolt félkész ételeket.

Milyen előnyei vannak a grillezésnek? Mit tudunk és mit nem a hormonbarát grillezésről? Melyek az egészséges grillezés szabályai? Hogyan készítsük elő a faszenet hogy a hormonrendszer károsító hatást kivédjük? Négy  Hormondiéta extra tipp!

Az egészséges grillezés szabályain túl ismerj meg 13 új hormondiéta grillezési tippet.

Nyolc közismert hormonbarát grillezési tipp

  • A grillezés egészségesebb mint a főzés, hiszen több tápanyag marad az ételben.
  • A grillezéssel kalóriát spórolunk, hiszen kevesebb hozzáadott olajat használunk.
  • Tudjuk: ha húst, halat, zöldséget magas hőmérsékleten 250 fokon sütünk és az alapanyag a faszén-parázs kékes füstjével érintkezik,  hormonrendszer károsító, daganatkeltő hatású anyagok kerülhetnek az ételbe.
  • A felcsapó láng miatt megpörkölődő hús nem egészséges.
  • A sötét barnára, feketére sült részeket el kell távolítani.
  • A Hormondiéta a húsfogyasztást nem tiltja. Vérszegénység, B12 vitamin hiány esetén pedig időnként a máj-félék fogyasztását sem kell kizárni.
  • Grillezéskor részesítsd előnyben az ellenőrzött gazdálkodásból származó zsírmentes, bőr nélküli csirke, pulyka, hal és zöldség-féléket. Grillezés előtt fűszeres pácban érleljük az alapanyagokat. A friss pác készítés  olívaolaj, fokhagyma, citrom, reszelt gyömbér hormondiéta házi mustár, házi paradicsomszószból áll.
  • Sót a grillezés befejezése előtt használj.

Faszén előkészítés négy lépésben

  • Kizárólag jó minőségű faszenet vásárolj.  A faszén alapanyaga legyen vegyszermentes, természetes. A faszén csomagolásán találsz erre vonatkozó jelzést. Fa, fahulladék, faforgács, papír, fenyőtoboz ne kerüljön a faszén közé.
  • Akkor izzik át a faszén a legjobban, ha piramis formában állítjuk fel.
  • A grillezés a faszén begyújtása után úgy 30-60 perc eltelte után kezdődhet amikor a füst megszűnik és a parázson fehér hamuréteg keletkezik.

13 kevébé ismert egészséges grillezési tipp

  • Ne használj a tűz készítésnél terpentint, benzint, olajat vagy más égést elősegítő anyagot.
  • A tűz felélesztése kizárólag legyezővel, fújtatóval történjen.
  • Sovány, száraz húsok grillezéséhez használj alufóliát.
  • A parázs és rost között legyen egy tenyérnyi távolság.
  • A grillrácsra helyezett húsból, zöldség-féléből ne csöpögjön a parázsra se páclé, se zsír, vagy olaj.
  • Nem szabad semmilyen előre sózott vagy tartós pácban érlelt húst grillezni.
  • A grillételt ne locsold sörrel.
  • A grillezést megelőző előpárolás könnyebbé teszi az ételt.
  • Lehetőleg ne használj mélyhűtött alapanyagot.
  • Az előre elkészített pácolt húsok helyett ízesíts, pácolj Te magad.
  • A pácolt húst sütés előtt le kell csepegtetni, véletlenül se csöpögjön pác a faszénre.
  • Sose lobogó füstös tűzben, hanem füst nélküli forró parázson grillezz. A lánggal, füsttel érintkező élelmiszerekben 80-szor magasabb a káros anyag tartalom mint a füstmentes grill ételekben..
  • A friss fűszerek megéghetnek, ezért azokat mindig a grillezés befejezése előtt szórd az ételre.
  • A húst mindig sütés után sózd, különben a hús kiszárad, a vízben oldódó tápanyagok pedig elvesznek.

Négy hormonbarát grillezési tipp

Használj a grillezés befejezése előtt rozmaringot

A friss fűszert mindig a grillezés befejezése előtt 5-10 perccel frissen szórd az ételre. A Hohenheimi Egyetem (Stuttgart) kutatói szerint a grill ételekben előforduló egészségkárosító anyagok hatását mérsékli a rozmaring. A rozmaringban található antioxidánsok 50-90 % -ban semlegesítik a grillezéskor keletkező daganatkeltő káros hatást. A rozmaring mellett antioxidáns hatású fűszer a kakukkfű és bazsalikom.

Salátaként készíts fenyőmagvas párolt zsenge csalánlevelet

Grillezés előtt sétálj ki a közeli erdőbe és gyűjts zsenge csalánlevelet. Nem forró, hanem 80 fokos vízben (vas, C-vitamin, kálcium tartalom nagyobb arányban a csalánlevelekben marad) 7-10 percig gőzölöd, majd olívaolajon párolod a zsenge csalánlevelet! Só, színes bors, fokhagyma szükséges hozzá. Meghintheted apróra darált mogyoróval, pirított fenyőmaggal (Figyelj, hogy ne keveredjen idősebb levél a zsenge hajtások közé mert keserű lesz) Megfelelően elkészített grill zöldségekkel bio pulyka, csirke, hal mellé kiváló köret. Segít a túl magas ösztrogénszint, az ösztrogéndominancia csökkentésében, a hormonegyensúly helyreállításában.

Emésztést könnyítő uborkasaláta

Készíts grillételek mellé friss vegyszermentes uborkasalátát. Az uborkában található fehérjebontó enzim az erepsin segíti az emésztést, így gyorsan újra könnyűvé válik a gyomrunk.

A grill ételek elfogyasztása után mindig gyalogolj legalább félórát!

Füst nélküli forró parázson grillezz. A lánggal, füsttel érintkező élelmiszerekben 80-szor magasabb a hormonrendszer károsító anyag mint a füstmentes grillételekben. Fotó: omneda.de

Faszén előkészítés négy lépésben

  • Kizárólag jó minőségű faszenet vásárolj.  A faszén alapanyaga legyen vegyszermentes, természetes. A faszén csomagolásán találsz erre vonatkozó jelzést. Fa, fahulladék, faforgács, papír, fenyőtoboz ne kerüljön a faszén közé.
  • Akkor izzik át a faszén a legjobban, ha piramis formában állítjuk fel.
  • A grillezés a faszén begyújtása után úgy 30-60 perc eltelte után kezdődhet amikor a füst megszűnik és a parázson fehér hamuréteg keletkezik.

Ismétlés

Nem lehet elégszer hagnsúlyozni, hogy mindig friss, kistermelői piacon beszerzett tartósítószer és vegyszermenetes bio húst, zöldséget vásárolj. Kerüld a nagyipari előre pácolt, dobozos húskészítményeket, sózott, füstölt árukat. Hormonidegenek, grillezésüket a hormondiétában mellőzzük.

Forrás:

https://www.myhomebook.de/grillen/grillen-holzkohle-briketts  

https://smilu-geschenkideen.de/grillgeschenke-fuer-frauen/  

Naturmedizin Aktuell: Gesundes Grillen – So vermeiden Sie Gefahren beim Grillen

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

tizennyolc − öt =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás