Három (3) kismedencei izmokat erősítő gyakorlat

ha tüsszentéskor nem tudod visszatartani a vizeletet

0

Az ok stresszinkontinencia, vagy a hölgyek 40 százalékát érintő hólyagsüllyedés lehet. Hólyagsüllyedés a mióma miatti medencefenékre nehezedő nyomás miatt is keletkezhet. Kapcsolódó bejegyzés: Méh-mióma és menopauza kezelése – interjú Professzor Dr. Ács Nándor a Semmelweis Egyetem Szülészeti Nőgyógyászati Klinika igazgatójával III. rész

Mi a mióma?  Mióma szakorvosi kezelése összefoglaló a gyógyszertől, a spirálon át az egyes műtétekig   Az erős menstruáció kezelési lehetőségei   

A kismedencei izmokat, szalagokat erősítő és a petefészek vérkeringését serkentő  gyakorlatokat a munkából fáradtan haza érdező hölgyek is el tudják végezni esti kikapcsolódásként. Egy gyakorlat álló, kettő hanyattfekvés pozicióban végezhető, ezért nem lesz fárasztó és megterhelő.  Ha a három gyakorlatot egymás után, hetente háromszor megcsinálod, elmondhatod, hogy nem vártál tétlenül hiszen minden Tőled telhetőt megtettél a stresszinkontinnecia kezelése és a medencefenéki izmok erősítése érdekében.

Bemelegítés

Szamba vagy csípőlengetés kétszer tízszer

A gyakorlat célja az erölködés nélküli laza bemelegítés és a kismedencei vérkeringés elindítása.

1. Kisterpesz-állás
2. Térdhajlítás lazán
3. Kar, kéz összekulcsolás tarkó felett a nyakon erőlködés nélkül.
4. Csípőlengetés balról jobbra térdhajlítással.
5. Kísérd a mozgást be és kilégzéssel.
6. A felsőtest mozdulatlan marad.
7. A mozgás csípőből történik.
8. Ismételd meg a gyakorlatot kétszer tízszer.

 A méh izomzatát és tartó szalagokat erősítő gyakorlat

Ha holtfáradtan estél be otthonod ajtaján és a kimerültségtől eszedbe sem jut hogy megmozdulj, neked szól a könnyed hanyattfekvésben végezhető gyakorlat.

1. Gyújts meg egy muskotályzsálya olajos aromamécsest.
2. Feküdj hanyatt fekvésben egy puha szőnyegre.
3. Térdeidet húzd fel.
4. Kar legyen kényelmesen a füled mellett.
5. Csípőemelés belégzéssel, megfeszítés.
6. Ötig számolsz, a csípőt a magasban tartod, majd kilégzéssel csípő visszaengedés.
7. Ismételd meg 15-ször.

A kismedencei izmokat, szalagokat erősítő és a petefészek vérkeringését serkentő  gyakorlatokat a munkából fáradtan haza érdező hölgyek is el tudják végezni esti kikapcsolódásként. Egy gyakorlat álló, kettő hanyattfekvés pozicióban végezhető, ezért nem lesz fárasztó és megterhelő. A fotó illusztrációs célt szolgál. Forrás: pexels-konstantin-mishchenko

A petefészek vérkeringését serkentő gyakorlat

1. Hanyattfekvés
2. Húzd fel a lábad térdből, kulcsold össze a kezed térd alatt, térded nyomd a hasadhoz. Érezd, hogy a derekad a talajhoz simul. Számolj 10-ig.
3. Engedd vissza a talajra a lábad.
4. Helyezd a kezed a csípőd alá, tenyérrel a talaj felé.
5. Húzd fel a lábakat a hasadhoz.
6. Nyújtsd váltakozva hol a jobb hol a bal lábadat a talaj fölött vízszintesen, a talajtól kb 15 cm magasságban, majd húzd vissza. Váltakozzon a két láb az egyik térdben a hasig húzva, a másik 15 cm-re talajtól egyenesen megtartva. ismételd jobb illetve bal lábbal 10-10-szer.

Ügyelj arra, hogy ne kerékpározz, a lábakat mozgasd a talajjal párhuzamosan.

Heti három 27 perc a kismedencei izmokat, szalagokat erősítő tornával a hólyagsüllyedés megelőzhető. A Női Egészségtorna megrendelés után akár minden nap végezhető. A petefészkek vérellátásának serkentésével bizonyítottan később fogsz eljutni a változás korába. A kismedencei Női Egészségtornával a mióma menstruációs fájdalom csökkenhet, kevesebb fájdalomcsillapítóra lesz szükséged.

A kismedencei torna megkönnyíti a mióma műtét utáni rehabilitációt

  • A rendszeres torna hozzájárul a kórházi kezelés kockázatának csökkenéséhez.
  • A mozgásszegény életmód egyértelműen összekapcsolható a rosszabb betegség lefolyással.
  • Még az alkalmi, nem rendszeres testmozgás is javíthatja az esélyt a nőgyógyászati betegségek elleni küzdelemben.

A kismedencei torna kedvezően hat a belső női nemi szervek vérkeringésére, a petefészek működésére. A medence-alapi izmok erősítése csökkenti a mióma műtét kockázatát, csökkenti a műtétek utáni összenövések esélyét valamint megelőzhető vele a stresszinkontinencia és méhsüllyedés. Kattints és tornázz!

Forrás:

https://24.hu/tudomany/2021/04/21/mozgas-rendszeres-testedzes-covid-19-koronavirus/

https://bjsm.bmj.com/content/early/2021/04/07/bjsports-2021-104080

https://www.praxisvita.de/beckenbodentraining-fuer-mehr-beweglichkeit-energie-und-eine-starke-blase-17496.html 

Mióma és változókori összefüggések 9 pontban

 

 

 

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás