A mióma természetes úton történő gyógyítása

8 ösztrogéndominancia csökkentését meghiúsító táplálkozási tévhit

0

Sok nő küzd (mióma hajlamosító) ösztrogéndominanciával összefüggő, a kelleténél vastagabb zsírpárnával.

Ezért a hölgyeknél a fogyókúra örökzöld téma. Valami azonban nincs rendben a megvalósítással, hiszen nincsenek tartós eredmények. A túlsúlyos emberek és a fogyni kívánók száma pedig évről évre növekszik. Ez bizonyítja hogy a szélsőséges fogyókúrák nem nyújtanak tartós eredményt.

Példák tévhitekre:

  • Szélsőséges, kizárólag növényi alapú táplálkozás.
  • A másik kedvencem, étvágycsökkentés céljával étkezések előtt igyunk egy pohár vizet.
  • A harmadik rémes tipp szerintem, reggelizz mint egy király!
  • A negyedik, fogyasszunk light terméket!

Az egyes tápanyagok (szénhidrát, zsír, állati eredetű fehérje) megvonását előíró pár hónapos kampány fogyókúra nem oldja meg a problémát!

Az eredmény rosszabb lesz mint amikor az egészet kezdtük. Tartós ösztrogéndominancia fékező testsúlycsökkenés csak az öröm és lemondás megfelelő kombinációjával hozható létre. Szélsőségekkel, drasztikus módszerekkel semmiképpen nem lehet célba érni. Táplálkozástudományi szakemberek is egyetértenek abban, hogy a bizonyos tápanyagok megvonásán alapuló szélsőséges fogyókúrák nem alkalmasak testsúlycsökkentésre. Az embereknek sokkal inkább életvitelükön, gondolkodásmódjukon kell változtatni. Ehhez tájékozottság, megfelelő ismeretek szükségesek. Nem jöhetnek szóba a 2-3 hónapos kampány fogyókúrák.  Az elmúlt 32 évben minden testsúlycsökkentő kampányt, trükköt, javaslatot kipróbáltam. Mire jutottam?

Vegyük sorra melyek a szélsőséges testsúly csökkentő tévhitek!

1. tévhit: Ha meg akarsz szabadulni a zsírpárnáktól szigorú, önsanyargató diéta szükséges

Gyakori tévhit hogy a testsúlycsökkentés érdekében az étkezések nyújtotta örömről le kell mondani. (Ez ételallergiák esetén érvényes pl. laktózintolerancia) Azonban tudjuk, hogy hosszú távon csak az átfogó életmód változtatás vezet eredményre. Ez a változtatás nem lehet erőn felüli. Az ideális táplálkozás a hölgyek egyéni szokásait is figyelembe veszi. A radikális változtatások, úgy ahogyan a radikális kalóriamegvonás kudarchoz vezet. Tejszínhabos torta, rántott hús, alkoholfogyasztás bizonyos keretek között még „elmegy”. A Mioma Organic Life kiadványokban a javaslatok betartási aránya 80:20, 90:10. Az egyéni szokások figyelembe vételénél van aki a sütis napok gyakoriságát csökkenti, van aki az édességet váltja zöldségchipsre, vagy a csoki tortát cukormentes almás rétesre. Egy szelet tejszínes torta 3,7 kalória/gramm, a túrós/almás rétes csupán 2.2 kalória/gramm.

 

2. tévhit: Ha kevesebbet eszünk karcsúbbak leszünk. A korgó gyomor inkább „falásrohamokhoz” vezet, mint az elérni kívánt testsúlyhoz

Ehhez pedig nem éhezésen, hanem kiegyensúlyozott táplálkozáson keresztül vezet az út. Étkezés kihagyással az életmód változtatás nem valósítható meg! Az ösztrogéndominancia szempontjából fontosabb az, hogy mi kerül a tányérra. A jóllakottság érzése a táplálék mennyiségétől, nem pedig a kalóriától függ. A tele gyomor agyunknak küldött üzenete: az evést fejezzük be! Az agyunknak küldött üzenet szempontjából mindegy hogy energiában gazdag hús, kolbász, tápanyagban szegény édesség vagy ellenőrzött gazdálkodásból származó jó minőségű vegyszermentes zöldség, alacsony GI-vel rendelkező összetett szénhidrát, vagy friss biotakarmányon tartott, antibiotikum és növekedésserkentő nélküli állat húsa kerül az asztalra.

 

3. tévhit: Az étkezések utáni gyümölcsfogyasztás segít a testsúlycsökkentésben

A gyümölcsfogyasztás az egészséges és fenntartható testsúlycsökkentés szempontjából mint önálló fogás előnyös lehet. Ez csak abban az esetben érvényes, ha más szénhidrát-félével nem fogyasztjuk együtt. A másik dolog, azzal számoljunk hogy aki étkezések között almát vagy banánt nassol, nem feltétlen fog ebédre vagy vacsorára kevesebbet enni. A klasszikus vajas kenyér mellé gyümölcs menüt helyettesítsük energiaszegény élőflórás natur yoghurtba/kefírbe szeletelt friss gyümölccsel. Ez önmagában egy kiváló reggeli. A dinnyét vagy egy tál cseresznyét fogyaszd önmagában uzsonnára.

 

4. tévhit: A reggeli a legfontosabb étkezés

„Egyél reggel mint egy király, ebédre mint egy polgár, vacsorára mint egy koldus.” mondja a közmondás. A reggeli funkciója az, hogy az anyagcserét elindítsa. A reggelit nem szabad kihagyni – szól a dietetikusok figyelmeztetése. Véleményem szerint a királyi reggeli és a reggeli elhagyása között vannak még variánsok. A nemrégiben elhunyt  orvos dietetikus Volker Schusdziarra a reggeli kérdését másképp látja. Kutatásai során megvizsgálta, hogy a reggeli milyen befolyással bír a nap további étkezéseire. Az eredmény meglepő. Kisebb adag reggeli után a nap folyamán kevesebb kalóriát fogyasztunk. A nem reggelizők egyáltalán nem fogyasztanak többszörös ételmennyiséget. A királyi reggelizők pedig a bőséges reggeli ellenére nem ettek kevesebbet a nap során. (Reggel egy tálka lenmagos, szilvás, kefíres zabpelyhet ettem. Ginkgo biloba teát ittam az összeszedett jó blogbejegyzés érdekében. A nagy reggeliktől mindig kidőltem, és egész nap többet ettem utána. Álmosít, lehetetlen dolgozni a hagyományos reggeli mellett.)

 

5. tévhit: A zsírfogyasztás testzsír kialakulásához vezet

Egyes diéták szerint a zsírfogyasztás csökkentése fogyást eredményez. Megszámlálhatatlan mennyiségű, csökkentett zsírtartalmú light terméket dobtak piacra, amelyek annál több ösztrogéndominanciát kiváltó adalékanyagot, édesítőanyagot tartalmaznak. A tapasztalat azt bizonyítja, hogy a light termékek fogyasztása nem eredményez testsúlycsökkenést. Épp ellenkezőleg. Light termékek fogyasztásával nagyobb az összesített energiabevitel, mint hagyományos változat esetén.

 

6. tévhit: Az étkezések előtti vízfogyasztás csökkenti az étvágyat

Az étkezések előtti vízfogyasztás telíti a gyomrot, az éhséget csillapítja. A vízfogyasztás az evésrohamokat is csillapítja, szól a közismert javaslat. A valóság az, hogy szervezetünket csak nagyon rövid időre lehet megtéveszteni ezzel a trükkel. A jéghideg víz testzsír csökkentő hatása – a hideg víz energiát igénylő felmelegítésén keresztül – úgyszintén nem állja meg a helyét. Egy liter jeges víz felmelegítése csupán 30 kalóriát éget el. Ennek az eljárásnak a fogyasztó hatása tehát meglehetősen csekély. A fagylaltra ugyanez érvényes. Azért mert az hideg, a hideg fagylalt felmelegítése nem von el számottevő energiát szervezetünktől.

 

7. tévhit: Önmagában a testmozgás fogyást eredményez

Ha azt hiszed, önmagában csupán több testmozgással fogyást érsz el, tévedsz. A kevesebb izomzattal rendelkezőknek (edzetlenek) hetente 56 km-t kellene gyalogolniuk fél kg leadása érdekében. (Forrás:Sportorvosi Társaság). Csupán megfelelő izomzat birtokában leszünk képesek rendszeres testmozgás segítségével annyi kalóriát elégetni amely a testzsírtól való megszabadulásban, a fölösleges testzsír távoltartásában segítségünkre lehet. Népiesen fogalmazva, az izomszövet jóval több kalóriát használ fel mint a zsírszövet.

 

8. tévhit: A húsmentes táplálkozás testsúlycsökkenést eredményez

A húsmentes táplálkozás testzsír csökkentő/ösztrogéndominancia kezelő hatása első hallásra helyesnek tűnhet, a tapasztalat azonban nem igazolja az állítást. A hús és állati eredetű termék mentes táplálkozás (tojás, tej, sajt) ugyanis nem vezet automatikusan a zsírpárnák eltüntetéséhez. A túlsúllyal és testzsír csökkentéssel foglalkozó 34 kutatás eredményeit összefoglaló átfogó tanulmány szerint a húsmentes táplálkozás hatékonysága gyengébb mint más táplálkozási formáké.

A fenntartható megoldás:Hormondiéta 

Inspiráció:

http://www.focus.de/gesundheit/ernaehrung/abnehmen/tid-16829/warum-diaeten-nicht-funktionieren-die-zehn-groessten-irrtuemer-uebers-abnehmen_aid_470068.html

http://www.bild.de/ratgeber/gesundheit/diaet-irrtuemer/obst-macht-dick-und-fasten-schlank-4783668.bild.html

https://www.endokrinkozpont.hu/hirek/meddoseg-menstruacios-problemak-az-osztrogen-dominancia-tunetei

 

Kapcsolódó bejegyzések:

Az ösztrogéndominancia tünetei Az ösztrogéndominancia csökkentése I. Az ösztrogéndominancia csökkentése II.

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

14 − 2 =