Hét tipp a decemberi ösztrogén dominancia étkezési “bűnök” ellen

0

Ünnepek alatt a cukros, fehér lisztes, zsíros ételek fogyasztása elkerülhetetlen: forralt bor, forró csoki, szaloncukor, bejgli, kenyérlángos, sült krumpli, töltött káposzta.  Vajon hogyan lehet a méhmióma  növekedését serkentő ösztrogén dominanciát előidéző élelmiszerek káros hatását semlegesíteni?

A hagyományos karácsonyi menű  ételek tápanyagban is szegények. Az édességek hirtelen emelik meg a vércukorszintet. A vércukorszint ingadozás a hormonegyensúly elérését,  és a szervezetünkben található gyulladások megszüntetését hátráltatja.

Az étkezés hormonegyensúlyra gyakorolt hatása

A hormonegyensúly helyreállítása érdekében magas vitamin és ásványi anyag tartalmú, adalékanyagmentes,
alacsony glikémiás indexxel rendelkező ételek fogyasztása szükséges.  Az ösztrogén testzsírban tárolódik, ezért vastag zsírpárna, túlsúly mellett nagyobb az esély az ösztrogén dominanciára (hormonegyensúlyvesztés).  Magas ösztrogénszint hatására az ösztrogén sejtosztódást serkentő hatása a méhben érvényesül, amely a mióma növekedéséhez vezethet.

Hét tipp a decemberi ösztrogén dominanciát előidéző étkezési bűnök ellen

A hagyományos ételek hormonegyensúlyra gyakorolt kedvezőtlen hatását alacsony glikémiás indexxel rendelkező élelmiszerekkel és a glikémiás indexet csökkentő módszerekkel korrigálhatod.

A glikémiás index fogalma: A glikémiás index, rövidítése GI egy szám (1-100-ig), amely megmutatja hogy az adott élelmiszer hogyan hat a vércukorszintre, illetve az élelmiszerben található szénhidrát milyen gyorsan szívódik fel a szervezetben.
Alacsony glikémiás indexű élelmiszer fogyasztása után hosszú ideig érzünk jóllakottság érzést, a zsírraktározás esélye minimális.
A magas glikémiás indexű élelmiszerek fogyasztása után rövid idő elteltével újra éhesek leszünk, szervezetünk zsírt raktároz.
Magas GI 60-100   Közepes GI 40-60  Alacsony GI 40 alatt  Forrás:Webbeteg

A Hormondiéta a közepes vagy alacsony GI élelmiszerek fogyasztását ajánlja.

  • Az alacsony glikémiás index(GI) élelmiszerek hosszú ideig biztosítanak jóllakottság érzést

Alacsony GI élelmiszerek: bogyós gyümölcsök, csonthéjasok, citrusfélék, föld felszíne felett termő zöldségek, hüvelyesek. Télen tárold őket a kamrában, a hűtőben. A forralt bor utáni éhség a következő ételekből már néhány falat után megszűnhet: csicseriborsó krém, csicseriborsó snack, paszternák chips, lilahagymás csírasaláta (Hormondiéta elkészítési mód szerint nem fúj fel) kistermelői piacon kapható  babfélék, káposztás sárgarépa saláta, natur yoghurtos szezámmagos cékla-almasaláta, tofus-szezámmagos ruccola saláta.

  • A keményítős élelmiszereket főzd félkeményre

A ételekben található szénhidrát-részecskék mérete befolyásolja a glikémiás indexet. A sütőtököt ezért nem kell pépesre sütni.  Keményítőtartalmú élelmiszerünk az árpagyöngy. Az árpagyöngy a Hormondiéta szerint egészséges gabonaféle, amelyet változatosan készíthetsz el. Példa: póréhagymás főtt árpagyöngy zellerkrémmel.

  • A magas rosttartalom csökkenti a glikémiás index értékét

A rostdús ételek teltségérzést okoznak. Fizikai akadályt képeznek a gyomorban, lassítják az enzimek munkáját, az éhségérzet csökken. Úgy ennél még valamit? Készíts magas rosttartalmú olivás, fokhagymás tönkölykenyér snacket.

  • A fehérje csökkenti az együtt fogyasztott ételek glikémiás indexét

A hormondiétában a fehérjét halból, bio zsírmentes pulykából, más szárnyasból, bab és borsó félékből, magvakból pótoljuk. A növényi fehérjében gazdag ételek csökkentik a velük fogyasztott szénhidrátok glikémiás indexét. Például: főtt petrezselymes, fürjtojásos barna rizs vagy hagymás, sárgarépás basmati rizs.

  • Főzz rövid ideig

Minél hosszabban főzöd az ételt (például barna rizs),  a szénhidrátok annál gyorsabban szívódnak fel. Ez vércukorszint emelkedéshez, rövid időn belül újra éhségérzethez vezet.  A teljes kiőrlésű tésztaféléket, gabonaféléket főzd félkeményre. Kapcsolódó bejegyzés: Négy büntetlenül ehető gabona mióma esetén

  • A savanyú élelmiszerek csökkentik az együtt fogyasztott élelmiszerek glikémiás indexét

A természetes erjesztésű, illetve savanyú ízű élelmiszerek csökkentik az együtt fogyasztott szénhidrátok glikémiás indexét. Két evőkanál citromlé étkezés után akár 30 százalékkal is csökkentheti a glikémiás indexet.  A saláták almaecetes leve, a fermentált zöldségek, savanyúságok hasonló hatást váltanak ki.

  • Egy órás gyorsléptű gyaloglás, fél órás Női Egészségtorna csökkenti a hagyományos ételek hormonegyensúly romboló hatását

Katints! Hormonegyensúly természetesen: Hormondiéta receptgyüjtemény+Mioma Organic Life 2.0 +kismedencei Női Egészségtorna

Három evőkanál citromlé akár 30 százalékkal is csökkentheti az ételek glikémiás indexét. Illusztráció: nirogam.com (link lent)
Forrás:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Glik%C3%A9mi%C3%A1s_index

https://www.cukorbetegkozpont.hu/glikemias-index  

https://www.webbeteg.hu/cikkek/cukorbetegseg/4745/glikemias-index 

https://www.xn--kalriaguru-ibb.hu/dieta/glikemias-index-gi-dieta.php

https://www.glycemicindex.com/

https://mioma.hu/hormondieta/  

https://nirogam.com/blogs/news/15-low-glycemic-index-foods-indian-diabetics-can-eat

Do foods high in glycemic index increase breast cancer risk?

 

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

5 × egy =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás