A mióma természetes úton történő gyógyítása

4 büntetlenül ehető gabona (mióma esetén)

0

Négy egészséges bűntudat nélkül fogyasztható gabonát ismerhetsz meg a Hormondiéta részeként, hiszen a gabonafélék fogyasztása mióma, ösztrogéndominancia esetén is szükséges.

Melyek az egészséges, nem puffasztó gluténmentes gabonák, amelyekkel jobb kedvre derülhetsz és a has újra lapos lesz?

Vajon miért káros hormonális szempontból a mai búza?

Miért küzdenek sokan a hormonrendszer működésére is kiható emésztési problémával ha búzakenyeret esznek?

A XXI. századi mezőgazdasági technológia következtében emberek millióit hátrányosan érintő egészség bűntettről beszélhetünk. Mi ennek az oka? Mit tehetünk emésztési problémák esetén? Mit tehetünk a hormonegyensúly helyre állítása érdekében?

Változtatásra érdemes elavult szokások: kifli tejjel, pizza kólával

Reggel egy kifli, délben pizza vagy tészta, este szendvics. Sokak számára így néz ki a napi menü, amely tetemes búzamennyiséget tartalmaz. Az ember számára a búza évszázadok óta a legfontosabb gabona. A mai búzának azonban alig van köze az ősi búzához. A búza a legtöbb génmódosításon, nemesítési eljáráson esett át.

Évtizedek alatt újabb és újabb a környezeti hatásoknak ellenálló, magas terméshozamot biztosító búzafajok jelentek meg. A középkorban még egy kalászon 3 mag volt, ma egy kalászon 50 mag terem. Ezzel egy időben a búzafehérje összetétele is megváltozott a búzanemesítésnek köszönhetően.

Az új nemesítésú búzafélékben található fehérje emésztési rendellenességet, túlsúlyt eredményez.
A gluténnek nevezett búzasikér egy fehérjevegyület. 50 évvel ezelőtt a búza csupán 5 % glutént tartalmazott. Ma ez tízszer több 50 %. Persze ez is a búzanemesítés eredménye, hiszen a gabona minél több glutént tartalmaz, annál könnyebb belőle látványos külsejű, ropogós pékárut készíteni. A gluténtól duzzad többszörösére a kelesztett tészta. Nem kell csodálkozni ha a génmódosított búzából készült élelmiszer elfogyasztása után a puffadás a hölgyek gyomrában, beleiben folytatódik. Nem kérdés többé, mitől puffad a hasunk?

Az ember emésztése azonban nem tud ilyen gyorsan a fenti változásokhoz igazodni, a sejtszerkezetében módosított búza többszörös ételmennyiség bekebelezéséhez vezet.

Dietetikusok egybe hangzó véleménye szerint a génmódosított búza a következők szerint teszi egészségünket padlóra:

  • elhízás
  • emésztési zavarok, puffadás
  • ösztrogéndominancia=méreg felhalmozódás
  • hormonális problémák
  • menstruációs zavarok
  • nehéz változókor
  • depresszió, félelem, önértékelési zavarok

Nem utolsó sorban a gyomor és bélgyulladásos betegségek növekvő száma is a génmódosított búza számlájára írható.

Milyen gabonát válasszunk búza helyett?

  • tartalmazzon kevesebb szénhidrátot mint a búza
  • legyen gluténmentes
  • a gabona legyen tápanyagban gazdag.

Melyek az alacsony szénhidrát, magas ásványi anyag tartalmú glutén mentes gabonák?

Amaránt (disznóparéj)

Így néz ki az amaránt.

Az amaránt gluténmentes növény, amely fehérjében, ásványi anyagokban gazdag, szénhidrátban pedig szegényebb mint a búza. Fehérje tartalma miatt növényi táplálkozást folytatóknak különösen előnyös. Az amarántban található lysin aminosav erősíti az immunrendszert és az idegrendszert, akadályozza a daganatok kifejlődését.
Az amaránt hasonlít a köleshez, egyébként Dél- Amerikai magas hegyekből származik.. Az apró magvak fehérje tartalma 18 %. Az amarántolaj 70 % arányban tartalmaz értékes telítetlen zsírsavakat. A mogyoró jellegű magvakat meg lehet főzni így köretként fogyasztható. Amarántlisztből nem puffasztó egészséges Hormondiéta kenyér/ sütemény készülhet.

Quinoa

Egészségre kifejtett kedvező hatása miatt a quinoat az inkák szent gabonaként tisztelték. A quinoa magok a barnarizshez, köleshez hasonlóan köretnek, levésbetétnek, desszertnek készülhet. A quinoa 9 féle aminosavat és sok magnéziumot tartalmaz. Réz és mangántartalma miatt szabadgyök megkötő tulajdonsággal bír.

Köles

A köles az egyetlen lúgosító gabona, különösen gazdag ásványi anyagokban, nyomelemekben. A köles mióma, ösztrogéndominancia, változókori panaszok esetén különösen ajánlott hiszen a változókori csontritkulási folyamatot visszafordítja, a csontok tömörségét helyre állítja. A kölest megfőzheted vízben vagy kókusztejben. Elkészítheted zöldségekkel, petrezselyemmel (petrezselymes köles) fűszerekkel (currys köles). A hagyományos gabonafélékkel szemben a gluténmentes köles nem idézi elő a nyákképződést. Hormondiéta ajánlata szerint fogyassz hetente két alkalommal kölest. Egyszer sós, gyógynövényes formában, egyszer idénygyümölcsökkel. Kapcsolódó bejegyzés: Házi kölestej változókorban

Hajdina

A hajdina valójában nem gabona hanem egy keserűfű féle, ahogy a sóska vagy rebarbara. A szögletes magvak értékes aminosavakat, B vitaminokat, E vitamint, kovasavat tartalmaznak. A hajdinában található rutin a vérrögképződést akadályozza. A rizshez hasonlóan lehet elkészíteni. A hajdinát csíráztathatod, a hajdinacsirát felhasználhatod salátákhoz. A hajdina májbetegségek, mérgezések, ösztrogéndominancia esetén a májkímélő gyógyétrend élelmiszere. A hajdinának több fajtája ismert. Van sötét és világos színű hajdina. A barnás hajdina jellegzetes ízű.

További egészségtippek mióma, ösztrogéndominancia esetén a hormonegyensúly helyre állítása érdekében: Életmód + Hormondiéta + Női Egészségtorna

Milyen változásokra számíthatsz?
  • nem lesz rossz közérzet
  • nem növekszik a mióma
  • a menstruációs panaszok megszűnnek
  • az orvoshoz járás gyakorisága csökken
  • a méheltávolítást elkerülöd
Forrás:

Naturmedizin Aktuell, Ausgabe vom 19.09.2018 – Warum Weizen uns krank und dick machen kann und welche Getreide-Alternativen nicht nur lecker sondern auch gesund sind von Beate Rossbach

https://www.fid-gesundheitswissen.de/
https://hu.wikipedia.org/wiki/Hajdina
https://www.mindenmentes.hu/2012/06/glutenrol-zabrol-

Hormondiéta

https://hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%BAza

https://hu.wikipedia.org/wiki/Glut%C3%A9n

https://www.hazipatika.com/taplalkozas/egeszseg_es_gasztronomia/cikkek/a_leghasznosabb_glutenmentes_gabonafelek/20180904112255

https://www.hazipatika.com/taplalkozas/egeszseg_es_gasztronomia/cikkek/a_gluten_igy_betegithet_meg/20180508092744

https://www.hazipatika.com/eletmod/termeszetes_gyogymodok/cikkek/amarant_egeszseges_algabona/20150416113538

https://hu.wikipedia.org/wiki/Lizin

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kovasav

https://en.wikipedia.org/wiki/Rutin

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

három × öt =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás