Négy hormondiéta gabonaféle

0

Négy egészséges bűntudat nélkül fogyasztható hormondiéta gabona-félét mutatok be.

Melyek az egészséges, nem puffasztó gluténmentes gabonafélék, amelyek javítják a hangulatod és a hasad is újra lapos lesz?

Miért “gáz” a hormonegyensúlyra a mai hagyományos búza?

Miért küzdenek sokan a hormonrendszer működésére is kiható emésztési problémával ha búzakenyeret esznek?

A XXI. századi mezőgazdasági technológia következtében emberek millióit hátrányosan érintő egészség bűntettről beszélhetünk. Mi ennek az oka? Mit tehetünk emésztési problémák esetén? Mit tehetünk a hormonegyensúly helyreállítása érdekében?

Változtatásra érdemes szokások: kakaós csiga tejjel, pizza kólával

Reggel egy kifli, délben pizza vagy tészta, este szendvics. Sokak számára így néz ki a napi menü, amely tetemes búzamennyiséget tartalmaz. Az ember számára a búza évszázadok óta a legfontosabb gabona. A mai búzának azonban alig van köze az ősi búzához. A búza a legtöbb génmódosításon, nemesítési eljáráson esett át.

Évtizedek alatt újabb és újabb a környezeti hatásoknak ellenálló, magas terméshozamot biztosító búzafajok jelentek meg. A középkorban még egy kalászon 3 mag volt, ma egy kalászon 50 mag terem. Ezzel egy időben a búzafehérje összetétele is megváltozott a búzanemesítésnek köszönhetően.

Az új nemesítésú búzafélékben található fehérje emésztési rendellenességet, túlsúlyt eredményez.
A gluténnek nevezett búzasikér egy fehérjevegyület. 50 évvel ezelőtt a búza csupán 5 % glutént tartalmazott. Ma ez tízszer több 50 %. Persze ez is a búzanemesítés eredménye, hiszen a gabona minél több glutént tartalmaz, annál könnyebb belőle látványos külsejű, ropogós pékárut készíteni. A gluténtól duzzad többszörösére a kelesztett tészta. Nem kell csodálkozni ha a génmódosított búzából készült élelmiszer elfogyasztása után a puffadás a hölgyek gyomrában, beleiben folytatódik. Nem is kérdés, mitől puffad a hasunk.

Az ember emésztése nem tud ilyen gyorsan a fenti változásokhoz igazodni, a sejtszerkezetében módosított búza többszörös ételmennyiség bekebelezéséhez vezet.

Dietetikusok véleménye szerint a génmódosított búza fogyasztásával ezekre az egészségi problémákra számíthatsz:

A gyomor és bél gyulladásos betegségek növekedése is a génmódosított búza számlájára írható.

A búzát helyettesítő hormonális szempontból kedvező hatású gabonafélék tulajdonságai
  • a búzától alacsonyabb szénhidráttartalom
  • gluténmentes
  • tápanyagokban gazdagabb

Melyek az alacsony szénhidrát, magas ásványi anyag tartalmú gluténmentes gabonafélék?

Amaránt (disznóparéj)

A Dél- Amerikából származó amaránt-ot a gabonafélék között említik, pedig a disznóparéjfélék családjába tartozik.  A vörös csüngő terméssel rendelkező amaránt vicces elnevezéseivel találkozhatsz: rókafarok, bojtvirág, bársonyvirág, virágos pagony. Az amaránt gluténmentes, fehérjében, ásványi anyagokban gazdag, szénhidrátban pedig szegényebb növény a búzával összehasonlítva. Az amarántban található lysin aminosav erősíti az immunrendszert, idegrendszert, hátráltatja a daganatok kifejlődését.
Az amaránt a köleshez hasonlít. Az apró magvak fehérjetartalma 18 %.  Az amarántmag teljes értékű fehérjét és növényi rostokat tartalmaz, ásványi anyagokban gazdag (vas, magnézium, réz és mangán).  Omega-3 zsírsavakban az egyik leggazdagabb növény.  A női méh egészségében szerepet játszó E és C vitaminban is gazdag.
Az amaránt vastartalma a többi növényi táplálékkal összehasonlítva mennyiségben és minőségben kiemelkedő. Kalciumtartalma meghaladja a tejét, ezért a változókori csontritkulás megelőzésére is alkalmas.
nem tartalmaz glutént, Az amarántolaj 70 % arányban tartalmaz értékes telítetlen zsírsavakat.  Főzött magvai köretként fogyasztható. Amarántlisztből nem puffasztó, egészséges Hormondiéta kenyér/ sütemény készülhet.

A csüngő bíborvörös amaránt növényen termő fehér magok hormonális szempontból a perimenopauza éveiben járó hölgyek számára 3-féle tápanyagot biztosítanak kiemelkedő mennyiségben: 1. Omega-3 zsírsavtartalma a növény félék között az egyik legmagasabb. 2. Vastartalma mennyiségben és minőségben is “ott van”. 3. És még kálcium mennyiségben is “teljesít”, ezért a csontritkulás megelőzésére is alkalmas. Hormondiéta alapanyag, szerezd be holnap. Fotó: pflanzen.deutschland.de
Quinoa

A quinoa magok a barnarizshez, köleshez hasonlóan köret, levésbetét vagy desszertként készülhet. A quinoa 9 féle aminosavat és sok magnéziumot tartalmaz. Réz és mangántartalma miatt szabadgyök megkötő tulajdonsággal bír.

Köles

A köles az egyetlen lúgosító gabona, különösen gazdag ásványi anyagokban, nyomelemekben. A köles mióma, ösztrogéndominancia, változókori panaszok esetén különösen ajánlott hiszen a változókori csontritkulási folyamatot visszafordítja, a csontok tömörségét helyreállítja. A kölest megfőzheted vízben vagy kókusztejben. Elkészítheted zöldségekkel, petrezselyemmel (petrezselymes köles) fűszerekkel (currys köles). A hagyományos gabonafélékkel szemben a gluténmentes köles nem idézi elő a nyákképződést. Hormondiéta ajánlata szerint fogyassz hetente két alkalommal kölest. Egyszer sós, gyógynövényes formában, egyszer idénygyümölcsökkel. Kapcsolódó bejegyzés: Házi kölestej változókorban

Hajdina

A hajdina valójában nem gabona hanem egy keserűfű féle, ahogy a sóska vagy rebarbara. A szögletes magvak értékes aminosavakat, B vitaminokat, E vitamint, kovasavat tartalmaznak. A hajdinában található rutin a vérrögképződést akadályozza. A rizshez hasonlóan lehet elkészíteni. A hajdinát csíráztathatod, a hajdinacsirát felhasználhatod salátákhoz. A hajdina májbetegségek, mérgezések, ösztrogéndominancia esetén a májkímélő gyógyétrend élelmiszere. A hajdinának több fajtája ismert. Van sötét és világos színű hajdina. A barnás hajdina jellegzetes ízű.

További egészségtippek mióma, ösztrogéndominancia esetén a hormonegyensúly helyre állítása érdekében: Életmód + Hormondiéta + Női Egészségtorna

Milyen változásokra számíthatsz?
  • nem lesz rossz közérzet
  • nem növekszik a mióma
  • a menstruációs panaszok megszűnnek
  • az orvoshoz járás gyakorisága csökken
  • a méheltávolítást elkerülöd
Miómád van? Menstruációs panaszok gyötörnek?

Próbáld ki a természetes módszereket! Most három termék és két közérzetjavító ajándék-tanulmány, hűtőplakátok egyben: Mioma Organic Life 2.0+ Hormondiéta+ Női Egészségtorna

Forrás:

Naturmedizin Aktuell, Ausgabe vom 19.09.2018 – Warum Weizen uns krank und dick machen kann und welche Getreide-Alternativen nicht nur lecker sondern auch gesund sind von Beate Rossbach

https://www.fid-gesundheitswissen.de/
https://hu.wikipedia.org/wiki/Hajdina
https://www.mindenmentes.hu/2012/06/glutenrol-zabrol-

Hormondiéta

https://hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%BAza

https://hu.wikipedia.org/wiki/Glut%C3%A9n

https://www.hazipatika.com/taplalkozas/egeszseg_es_gasztronomia/cikkek/a_leghasznosabb_glutenmentes_gabonafelek/20180904112255

https://www.hazipatika.com/taplalkozas/egeszseg_es_gasztronomia/cikkek/a_gluten_igy_betegithet_meg/20180508092744

https://www.hazipatika.com/eletmod/termeszetes_gyogymodok/cikkek/amarant_egeszseges_algabona/20150416113538

https://hu.wikipedia.org/wiki/Lizin

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kovasav

https://en.wikipedia.org/wiki/Rutin

https://hu.wikipedia.org/wiki/Diszn%C3%B3par%C3%A9j 

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

tizenhét − 4 =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás