A mióma természetes úton történő gyógyítása

Vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek a mióma megelőzésben III. rész/B vitaminok

B12 vitamin tartalmú ételek, például a tojás, marhahús, lágy sajtok, hering.
0

A vitaminok, ásványi anyagok hiánya –mint minden betegség esetében-  a mióma kialakulásában is szerepet játszhat. A bejegyzés sorozat előző két részében a jód és szelén méh egészségére gyakorolt hatásáról olvashattál: https://mioma.hu/vitaminok-asvanyi-anyagok-nyomelemek-a-mioma-panaszok-csokkenteseben-i/ https://mioma.hu/vitaminok-asvanyi-anyagok-es-nyomelemek-a-mioma-panaszok-csokkenteseben-ii-resz/

Ebben a cikkben a B vitaminokról lesz szó, hiányuk mennyire befolyásolhatja a méh egészséges működét, milyen szerepet játszhatnak a mióma kialakulásában?

B12 vitamin tartalmú ételek
B12 vitamin tartalmú ételek, például a tojás, marhahús, lágy sajtok, hering.

A vitaminpótlás a tünetek elnyomásán alapuló terápiákkal szemben egyenesen az okot célozza. A terápia mentes a mellékhatásoktól, olcsó, könnyen alkalmazható. Sajnos a nők túlnyomó többsége nem csak D3 vitamin, hanem B-vitamin hiányban is szenved. A D vitamin hiány daganatos betegségek kialakulását valószínűsítő szerepe egyre ismertebb, a B vitaminok hiánya kevésbe. Nézzük, hogyan befolyásolhatja a mióma növekedését, az ösztrogén dominanciát a B vitaminok hiánya?

 

B vitaminok és mióma

A mióma kialakulásával kapcsolatban tudjuk, hogy a betegség oka egyszerű anyagcsere rendellenesség vagy a máj működés zavara is lehet. A hagyományos kínai orvoslás nézete szerint a mióma az alhasi terület energiaáramlás elakadásának „bizonyítéka”.  A belek falán évek alatt felhalmozódott lerakódások belülről mérgezik a belső reproduktív szerveket. Ezért gyakran javasolják a mióma kezelő természetes terápiák első lépéseként a béltisztítást. Következő lépés a máj méregtelenítő munkájának erősítése, például máriatövis készítményekkel. Ezek mellett pedig rendkívül fontos az alhasi energiablokk oldása a kismedencei szerveket megmozgató tornával, további információ: Női Egészségtorna

A B vitamin hiány az általa előidézett anyagcsere zavarok, emésztési problémák révén járul hozzá a mióma kialakulásához. Emellett a B vitaminok hiánya egyértelműen alhasi fájdalmak, görcsök felerősödéséhez vezet. A plusz B vitamin bevitel hatásos a fájdalmak és görcsök kezelésében, valamint az ösztrogén szint csökkentésében. A B vitaminokat legjobb B komplex formában szedni. A B vitaminok közül négy B vitamin típust emelek ki, a B1, B3, B6 és B12 vitaminokat.

B1 vitamin (tiamin)

A B1 vitamin hatékonyságát kívánták bizonyítani egy kísérletben, ahol B1 vitamint a fájdalmas menstruáció kezelésében alkalmaztak. A kísérlet során 556 fő 12-21 év közötti fájdalmas menstruációban szenvedő indiai nőt vizsgáltak. Indiában szintén gyakori a B1 vitamin hiány, ezért lehetséges hogy a kezelés csak hiányállapot esetében hatásos. A 90 napig tartó kísérlet során a nők napi 100 mg B1 vitamint szedtek. A vizsgálati idő leteltekor a nők 87 %-a teljes gyógyulásról, 8 % a tünetek enyhüléséről számolt be,  5 % nem tapasztalt változást.

B1-vitamin források: gabonafélék, teljes kiőrlésű liszt, élesztő, pillangósok (bab, borsó, lencse, stb.), diófélék, húsok, zöldségfélék, narancs, mazsola, aszparágusz, karfiol, burgonya, barna rizs, máj.

B3 vitamin (niacin)

Egy amerikai orvosi lap számolt be egy vizsgálat eredményéről, amit olyan nőkön folytattak, akiknek menstruációs görcseik annyira súlyosak voltak, hogy emiatt ágyban kellett maradniuk, erős fájdalomcsillapítót kaptak. A B3 vitaminnal 1950-es években Hudgins doktor végzett hasonló kísérletet. Menstruációs panaszok miatt munkájukból kiesett fájdalomcsillapítót szedő nőknek napi kétszer 100 mg niacin Bvitamin bevételét javasolta, illetve a görcsök ideje alatt 2-3 óránként további 100 mg-ot. A B3 vitamin kezelés eredményeképpen a résztvevők 90 százaléka tapasztalt megkönnyebbülést. Hudgins doktor a B3 vitamin hatását emelte napi 300 mg C-vitaminnal.

A teljes értékű gabonák és összetett színhidrátok fogyasztása (bab, borsó, lencse, köles) mellett folyamatosan szedek B vitamin komplexet. Bizonyára nem pusztán emiatt, de fájdalmaim megszűntek. 

Miben található B3 vitamin? Marhahús, disznóhús, csirkehús, hal, teljes kiőrlésű gabona, dió, tojás, tej, sajt. A B3 vitamin a főzéssel járó hőt bírja. De mivel vízben oldódik, a kiöntött főzővízzel nagyrésze elveszik.

 

B6 vitamin

Egy másik figyelemre méltó B vitamin típus a B6 vitamin, ami szintén segíthet a fájdalmak, görcsök enyhítésében, napi 200 mg mennyiségben adagolva. Miben van B6 vitamin?

csirkehús, marhahús, disznóhús, tonhal, teljes kiőrlésű gabonatojás. A gyümölcsök és zöldségek általában keveset tartalmaznak. B6 vitamin tartalmú gyümölcsök, gabonák, hüvelyesek:avokádó, banán, diófélékpillangósok (pl. lencse, lóbab), mangó, héjában főtt krumpli, mazsola, barna rizs.

B12 vitamin

A B-vitaminok között a B12 vitaminnak van különös jelentősége, mert hiánya vérszegénységhez vezethet. Lényeges megemlíteni  sejtmegújító szerepét, melyre idős korban szintén nagy szükségünk van.

Miben van B12 vitamin? marhamáj, sertésmáj, hering, tőkehal, hering, csírák, savanyú káposzta

 

A B vitamin hiány kialakulásának három oka

  1. A B-vitamin hiány kialakulása a B vitamin „lelőhelyek” a gabonacsírák, maghéjak élelmiszeripari eltávolításában rejlik. A finomítás során ezeket eltávolítják majd az állatokat etetik velük. Így lesz az értékes természetes rizsből fényezett “üres” rizs, szuper vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag gabonákból fehér liszt. A finomított fehér lisztben, fehér cukorban semmiféle tápanyag nincs. A következmény egy sor hiánybetegség. Anyagcsere, emésztőrendszeri zavarok, székrekedés, nőgyógyászati panaszok, hormonproblémák, depresszió.
  1. A B vitaminhiány kialakulásának másik oka, az élelmiszerekben elrejtett cukrok (édesített yoghurtok, gyümölcslevek) károsítják a bélflórát. A bélbaktériumok így nem képesek önállóan B-vitamint termelni.
  1. Az alkohol, a nagy mennyiségű kávé és tea felemésztik a szervezet B-vitamin tartalékait.

 

Tévhit hogy a tengeri algák megbízható B12 vitaminforrások

A spirulina és egyéb algák  “ál” B12 vitamint tartalmaznak. Az ál B12 vitamint testünk nem képes hasznosítani. Sőt képes meghamisítani a  laborvizsgálatok eredményét is. Algafogyasztás mellett valódi B12 vitaminhiánynál a vérkép megfelelő B12 szintet mutat. Tehát a tengeri hínár vagy árpafű nem tekinthető megbízható B12 forrásnak.

 

Forrás:

http://www.leodufour.com/lebensmittel-die-helfen-myomen/

http://www.bihcs.com/stag/rotklee-gegen-myome/

http://www.uterusmyomen.de/pflanzliche-Behandlung.html

http://www.insightec.com/fibroids-bibliography.html

http://www.vitaminkiraly.hu/

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

tizenkettő − öt =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás