A mióma természetes úton történő gyógyítása

Vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek a mióma megelőzésben III. rész/B vitaminok

B12 vitamin tartalmú ételek, például a tojás, marhahús, lágy sajtok, hering.
0

A vitaminok, ásványi anyagok hiánya –mint minden betegség esetében-  a mióma kialakulásában is szerepet játszhat. A bejegyzés sorozat előző két részében a jód és szelén méh egészségére gyakorolt hatásáról olvashattál: https://mioma.hu/vitaminok-asvanyi-anyagok-nyomelemek-a-mioma-panaszok-csokkenteseben-i/ https://mioma.hu/vitaminok-asvanyi-anyagok-es-nyomelemek-a-mioma-panaszok-csokkenteseben-ii-resz/

Ebben a cikkben a B vitaminokról lesz szó, hiányuk mennyire befolyásolhatja a méh egészséges működét, milyen szerepet játszhatnak a mióma kialakulásában?

B12 vitamin tartalmú ételek
B12 vitamin tartalmú ételek, például a tojás, marhahús, lágy sajtok, hering.

A vitaminpótlás a tünetek elnyomásán alapuló terápiákkal szemben egyenesen az okot célozza. A terápia mentes a mellékhatásoktól, olcsó, könnyen alkalmazható. Sajnos a nők túlnyomó többsége nemcsak D3 vitamin, hanem B-vitamin hiányban is szenved. A D vitamin hiány daganatos betegségek kialakulását valószínűsítő szerepe szinte köztudott, a B vitaminok hiánya kevésbe. Nézzük hogyan befolyásolhatja a miómát, az ösztrogén dominanciát a B vitaminok hiánya?

 

B vitaminok és mióma

A mióma kialakulásával kapcsolatban tudjuk, hogy a betegség oka egyszerű anyagcsere rendellenesség vagy a máj működés zavara is lehet. A hagyományos kínai orvoslás nézete szerint a mióma az alhasi terület energiaáramlás elakadásának „bizonyítéka”.  A belek falán évek alatt felhalmozódott lerakódások belülről mérgezik a belső reproduktív szerveket. Ezért gyakran javasolják a mióma kezelő természetes terápiák első lépéseként a béltisztítást. Következő lépés a máj méregtelenítő munkájának erősítése, például máriatövis készítményekkel. Ezek mellett pedig rendkívül fontos az alhasi energiablokk oldása a kismedencei szerveket megmozgató tornával. Pl: Aviva torna, Arwen torna, walking, úszás és vízitorna.

A B vitamin hiány az általa előidézett anyagcsere zavarok, emésztési problémák révén járul hozzá a mióma kialakulásához. Emellett a B vitaminok hiánya egyértelműen alhasi fájdalmak, görcsök felerősödéséhez vezet. A plusz B vitamin bevitel hatásos a fájdalmak és görcsök kezelésében, valamint az ösztrogénszint csökkentésében. A B vitaminokat talán legjobb B komplex formában szedni. A B vitaminok közül négy B vitamin típust emelek ki, a B1, B3, B6 és B12 vitaminokat.

 

B1 vitamin (tiamin)

A B1 vitamin hatékonyságát kívánták bizonyítani egy kísérletben, ahol B1 vitamint a fájdalmas menstruáció kezelésében alkalmaztak. A kísérlet során 556 fő 12-21 év közötti fájdalmas menstruációban szenvedő indiai nőt vizsgáltak. Indiában szintén gyakori a B1 vitamin hiány, ezért lehetséges hogy a kezelés csak hiányállapot esetében hatásos. A 90 napig tartó kísérlet során a nők napi 100 mg B1 vitamint szedtek. A vizsgálati idő leteltekor a nők 87 %-a teljes gyógyulásról, 8 % a tünetek enyhüléséről számolt be,  5 % nem tapasztalt változást.

B1-vitamin források: gabonafélék, teljes kiőrlésű liszt, élesztő, pillangósok (bab, borsó, lencse, stb.), diófélék, húsok, zöldségfélék, narancs, mazsola, aszparágusz, karfiol, burgonya, barna rizs, máj.

B3 vitamin (niacin)

Egy amerikai orvosi lap számolt be egy vizsgálat eredményéről, amit olyan nőkön folytattak, akiknek menstruációs görcseik annyira súlyosak voltak, hogy emiatt ágyban kellett maradniuk, erős fájdalomcsillapítókat kaptak. A B3 vitaminnal kapcsolatban 1950-es években Hudgins doktor hasonló kísérletet folyatott. Menstruációs panaszok miatt munkájukból kiesett fájdalomcsillapítót szedő nőknek napi kétszer 100 mg niacin Bvitamin bevételét javasolta, illetve a görcsök ideje alatt 2-3 óránként további 100 mg-ot. A B3 vitamin kezelés eredményeképpen a résztvevők 90 %-a tapasztalt megkönnyebbülést. Hudgins doktor azt tartotta továbbá, hogy a B3 vitamin hatása növelhető napi 300 mg aszkorbinsav (C-vitamin) hozzáadásával.

A teljes értékű gabonák és összetett színhidrátok fogyasztása (bab, borsó, lencse, köles) mellett folyamatosan szedek B vitamin komplexet. Bizonyára nem pusztán emiatt, de fájdalmaim, korábbi mióma és nőgyógyászati panaszaim teljesen megszűntek. 

B3 vitamin források: Marhahús, disznóhús, csirkehús, halfélék, teljes kiőrlésű gabona, diófélék, tojás, tej, sajt. A B 3 vitamin a főzéssel járó hőt bírja. De mivel vízben oldódik, a kiöntött főzővízzel egy része elveszik.

 

B6 vitamin

Egy másik figyelemre méltó B vitamin típus a B6 vitamin, ami szintén segíthet a fájdalmak, görcsök enyhítésében, napi 200 mg mennyiségben adagolva.

B6 vitamin források: csirkehús, marhahús, disznóhús, tonhal, teljes kiőrlésű gabonatojás. A gyümölcsök és zöldségek általában keveset tartalmaznak. B6 vitamin tartalmú gyümölcsök, gabonák, hüvelyesek:avokádó, banán, diófélékpillangósok (pl. lencse, lóbab), mangó, héjában főtt krumpli, mazsola, barna rizs.

B12 vitamin

A B-vitaminok között a B12 vitaminnak van különös jelentősége, mert hiánya vérszegénységhez vezethet. Lényeges megemlíteni  sejtmegújító szerepét, melyre idős korban szintén nagy szükségünk van.

B12 vitamin források:marhamáj, sertésmáj, hering, tőkehal, hering, csírák, savanyú káposzta

 

A B vitamin-hiány kialakulásának 3 oka

  1. A B-vitamin hiány kialakulása a B vitamin „lelőhelyek” a gabonacsírák, maghéjak élelmiszer ipari eltávolításában rejlik. A finomítás során ezeket eltávolítják majd az állatokat etetik velük. Így lesz az értékes természetes rizsből fényezett, “üres” rizs, szuper vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag gabonáinkból fehér liszt. A finomított fehér lisztben, fehér cukorban gyakorlatilag semmiféle tápanyag nincs. A következmény egy sor hiánybetegség. Anyagcsere, emésztőrendszeri zavarok, székrekedés, nőgyógyászati panaszok, hormonproblémák, depresszió.
  1. A B vitaminhiány kialakulásának másik oka, hogy az élelmiszerekben elrejtett cukrok (például édes yoghurtok, gyümölcslevek) károsítják a bélflórát. A bélbaktériumok így nem képesek önállóan B-vitamint termelni.
  1. Az alkohol, a megengedettnél több kávé és teafogyasztás felemésztik a szervezet B-vitamin tartalékait.

 

Tévhit, hogy a tengeri algák megbízható B 12 vitamin források

A spirulina és egyéb algák úgynevezett ál B 12 vitamint tartalmaznak. Az ál B 12 vitamint testünk nem képes hasznosítani. Sőt képes meghamisítani a  laborvizsgálatok eredményét is. Algafogyasztás esetén a valódi B 12 vitaminhiány esetén a vérkép mégis normális B12 szintet mutat. Tehát bizonyos irodalmakban megjelenő állításokkal ellentétben a tengeri hínár és az árpafű nem tekinthető megbízható B12 forrásnak.

 

Javaslat:

A mióma ösztrogénfüggő daganat, melynek okai a gyakori peteérési zavar (a tüszőrepedés elmaradása, a progeszteron hiány, az egyoldalú ösztrogénterhelés). Ilyen esetben tehát a kiváltó okot kell megszüntetni. Hogy ez sikerüljön életmódváltással befolyást gyakorolhatsz a mióma növekedés gyorsaságára, vagy a növekedés visszafordítására. Ha kitartó vagy és jól csinálod a miómák akár el is sorvadhatnak. Milyen lépéseket kell tenned ennek érdekében, megtudod itt!

Forrás:

http://www.leodufour.com/lebensmittel-die-helfen-myomen/

http://www.bihcs.com/stag/rotklee-gegen-myome/

http://www.uterusmyomen.de/pflanzliche-Behandlung.html

http://www.insightec.com/fibroids-bibliography.html

http://www.vitaminkiraly.hu/

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

kettő + tizenegy =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás