A mióma természetes úton történő gyógyítása

Felkészülés mióma műtétre: a medencealapi izmok erősítése

0

A koronavírus járvány miatt a mióma műtéteket elhalasztották, amelyekre várhatóan júniustól sor kerülhet. Az időpont közeledésével benned is felmerülhet a gondolat, hogyan sikerül majd a műtét? Hogyan készülj fel rá? Hogyan tudod felkészíteni a szervezeted, úgy hogy a műtét kimenetele sikeres, a gyógyulás időtartama pedig a lehető legrövidebb legyen?
Hogyan tudsz majd minél előbb visszatérni a munkába?
Hogyan tudsz hozzájárulni a műtét utáni szövődmények és a mióma visszanövésének hátráltatásához?

A műtét kimenetelének sikeréhez te is hozzájárulhatsz, hiszen nem mindegy hogy műtét során öt centis zsírpárna alatt elhelyezkedő könnyen szakadó gyenge, vagy erős izomszövet alatti miómával kell „megbírkóznia” a szakembernek.

Korral járó izomtömeg-vesztés

Az izomtömeg-vesztés az életkor emelkedésével járó természetes folyamat, ami 38 év fölött a változókori hormonszint csökkenés következményeként felgyorsulhat. Az izomtömeg-vesztés 50 éves kor előtt 3-8 %, 50 év felett pedig 10 százalékot meghaladó tízévenként. Szervezetünk alacsony ásványi anyag ellátottsága, különös tekintettel a D vitamin hiányra, felgyorsíthatja az izomvesztés folyamatát.

A kismedence alátámasztó izmairól egy almával megrakott kosár jut az eszembe – a medence-alapi izmok funkciója

Medence alapi izmaink tartják a méhet, a beleket, szinte törzsünk összes szervének súlya ránehezedik. Az almától roskadozó „fonott kosarat” éjjel-nappal magunkkal cipeljük. Szervezetünk más izmaival összehasonlítva (karizom) láthatjuk, hogy a medencealapi izmokra több feladat hárul, mint a többi izomcsoportra. Az izomtömeg-vesztés és a medencealapi izmok állandó terhelése miatt azok erősítésének feladata nem csak a 38+ hölgyektől igényel jóval több figyelmet.

A medence-alapi izmok gyengülésének 6 következménye

Inkontinencia

A 40 év feletti hölgyek felének vannak vizelet visszatartási problémái. A medencealapi izmok gyengülése vizelettartási zavarokat eredményez. A toalett sűrű látogatása, a vizeletcsepegés rontja az életminőséget, hátráltatja mindennapos tevékenységeinket. Akadály lehet a munkában, akadály lehet a vásárlásban, de akadály lehet egy kétórás színházi előadás „végigülésében” is. A vizelettartási zavar rendkívül kellemetlen, ha váratlanul dugóba kerülsz, két óráig araszolni kell a forgalomban, a közelben pedig toalettnek se híre, se hamva.

Sokan a vizeletcsepegést a menopauza kellemetlen velejárójának tartják, pedig a medencefenék izmainak erősítésével (ide tartoznak az alhasi tartó izmok, fenék, a comb külső és belső izmai) a probléma kezelhető. Az izomcsoportot erősítő tornának köszönhetően már 12 hét után javulás érezhető. Pontos adatok nem állnak rendelkezésre, de becslések szerint a kismedencei tornával a panasz mérséklésében 80 %-os eredmény érhető el.

Tág hüvely

A medencealapi izmok gyengeségét jelzi a tág hüvely, amely a szerelmi élet, a párkapcsolat romlásához vezethet.

Méhsüllyedés

A méhsüllyedés gyakori probléma a miómával rendelkező és többször szült hölgyek körében. A medencealapi izmok edzése és életmódbeli figyelem hiányában a medencealapi izmok erejüket, feszességüket elveszítve megnyúlnak, ami bizonyos idő után méhsüllyedéshez vezet.

Műtét utáni összenövések

Mióma, endometriózis, adenomiózis műtétek után előfordulhatnak belső összenövések, amelyek szúró fájdalommal jelentkeznek. Ennek megakadályozására egyes klinikákon használnak összenövés-gátló készítményeket.

Menstruációs fájdalom erősödése

Gyenge medencealapi izmok, a belső szerveket tartó gyenge testszövetek esetén a menstruációs fájdalom felerősödhet.

Derékfájdalom

A medence alapi izmok gyengeségének következményeként nő a derékfájdalom esélye. A kismedencei szervek rossz vérellátása miatt emelkedik a perimenopauza nőgyógyászati panaszok illetve a mióma, endometriózis, adenomiózishoz vezető salakanyagok felhalmozódásának esélye.

Milyen tényezők vezetnek a medence-alapi izmok gyengüléséhez?

  • egész napos ülő munka
  • állással járó tevékenységek
  • túlsúly
  • cipekedés, nehéz fizikai munka
  • idült székrekedés miatti erőlködés
  • ismétlődő nőgyógyászati műtétek
  • a kismedence gyenge vérellátása
  • babavárás, szülés
  • változókori hormonszint csökkenésből adódó izomgyengülés
  • étrendi eredetű izomgyengülés (gyulladás előidéző táplálkozás)
A kismedencei Női Egészségtorna hatása

A kismedencei izmok, szalagok erősítését és a belső szervek vérkeringését serkentő torna segítségével tápanyagban gazdag vér jut el a szervekhez, a megélénkült nyirokkeringés pedig kivezeti a bomlástermékeket.

Kattints a digitális Női Egészségtornáért. Rendszeres tornával megelőzheted a műtéti szövődményeket és az összenövéseket!

Inspiráció:

https://www.hazipatika.com/eletmod/intim_higienia/cikkek/intim_torna_kevesebb_kinos_perc_tobb_orom/20100615114111
https://www.femcafe.hu/cikkek/egeszseg/intim-torna-gyakorlatok-medencealapi-izmok-medence-erositese
https://www.egeszsegkalauz.hu/gyogymodok/gyogytorna/gyogytorna-mozgas-mozgatas-feszites-nyujtas-rehabilitacio/4t2q4sc
https://gerinces.blog.hu/2016/09/24/9_tipp_az_izomtomeg-vesztes_megelozesere
https://www.origo.hu/egeszseg/20110804-egeszseg-biologia-oregedes-az-izomvesztes-szarkopenia-folyamata-visszafordithato.html

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

16 − 2 =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás