A mióma természetes úton történő gyógyítása

Menstruációs panaszok, szelíd gyógymódok I. rész

A menstruációs panaszoknak több oka lehet, ezek egyike a mióma
1

Itt a kétrészes cikksorozat első részét olvashatod.

A mióma tünetek között szinte mindenkinél előfordulnak menstruációs problémák, gyakran előforduló alhasi görcsök, alvadt vér megjelenése. Ezt követi a gyengeség, erőtlenség, rosszkedv, esetleg depresszió.

Mióma esetében a méhfal rugalmatlansága miatt általában erősebb vérzés alakulhat ki. Ebben az összefoglalóban arról olvashatsz, milyen okok vezethetnek még a menstruációs fájdalmak és alhasi görcsök kialakulásához.

Hogyan kezeli a menstruációs panaszokat az orvostudomány? És mire vágynak a betegek?

A hölgyeken kívül vajon komolyan veszik a szakemberek a menstruációs panaszokat?

Mi az oka az alvadt vér megjelenésének? Vajon lehet-e összefüggés a méhmióma, az erős menstruáció és táplálkozási szokások között?

A menstruációs panaszokat már 5000 éve ismerték

Ötezer éve ismerik ezt a problémát, mégis sokszor úgy érezzük a problémát nem veszik komolyan! Itt az ideje hogy ezt a hiányt pótoljuk! Lehet hogy ebben az összefoglalóban lesz számodra pár közismert dolog, de valószínűleg néhány ismeretelne is. Ha találsz legalább egy-két megfontolásra érdemes gondolatot, az információt bizonyára hasznosítani tudod.

A menstruációs fájdalmak nagyon komolyan érintik a mindennapokat, gyakran napokra kiesünk a hétköznapi életritmusból. A fájdalmak és alhasi görcsök enyhítésére használt gyógyszerek tüneti kezelést nyújtanak, nem beszélve a gyógyszerek mellékhatásairól. Milyen természetes eszközök állnak rendelkezésedre a menstruációs fájdalmak enyhítésére?

A menstruációs panaszok típusai

Számos nőt “bénítanak” meg napokra a menstruációkor jelentkező alhasi görcsök és fájdalmak. A görcsök a méhnyálkahártya leválásával járó méhösszehúzódásokból erednek. A fájdalmas menstruációhoz gyakran társul kellemetlen gyomorfájdalom, hányinger, hányás, hátfájás, teljes kimerültségérzés. Sokan ez idő alatt a legsúlyosabb 3-as erősségű érzékenységben szenvednek, amely akár depresszióhoz is vezethet. Aki nem élt át hasonló gyötrelmet, el sem tudja képzelni milyen.

Menstruációs panaszok: az orvostudomány megoldásai

Az orvostudomány két megoldást kínál:

  • fájdalomcsillapítókat
  • hormonális fogamzásgátlókat

Az utóbbit fiatal lányoknak írják fel, pedig ők nem is gondolnak fogamzásgátlásra, csak a menstruációs fájdalmak és görcsök enyhítését szeretnék. A közismert mellékhatásokat tekintve a mesterséges hormonterápiát kételkedve kell fogadnunk. A szakember talán ismeri a menstruációs panaszokat enyhítő gyógynövényeket, emellett étrendi javaslatokat is tehetne, ilyen ajánlásokkal mégis ritkán találkozunk.

A menstruációs panaszok okai

A menstruációs panaszok első történelmi utalásai egészen az 5000 évvel ezelőtti Mezopotámiába nyúlnak vissza, ahol a nők szintén szenvedtek menstruációs panaszokban. Ezek szerint a menstruációs panaszok normálisnak, akár természetesnek számítanak? Bizonyos kellemetlenség  még “elmegy”. De ha a panaszok elviselhetetlenné válnak, és a nő napokon keresztül összegörnyedve vánszorog és a hasára helyezett meleg vizes flakon nélkül élni sem tud, akkor egészen bizonyos, rendellenesség áll a háttérben.

Bár a menstruációs panaszok kezelése az orvostudomány feladata – kivéve a testi elváltozás miatti problémát – a panaszokat mégsem kezelik kellő súllyal. Pedig  a menstruációs panaszoknak oka van, amelyeket kezelni kell. És ha ezek az okok bizonyos mértékben már az antik világ asszonyait is érintették, legfőbb ideje hogy az okok végére járjunk.

A fájdalmat előidéző hormonok  és a menstruációs panaszok

A menstruációs panaszok egyik oka a prosztaglandinok egyik fajtájának méhnyálkahártyában történő megjelenése. A prosztaglandin testszöveti hormonok három típusa:

  • Dihomogammalinolensav DGLA (Prostaglandinok I. csoport) vagy
  • Arachidonsavból álló               (Prostaglandinok II. csoport) vagy
  • Eicosapentaensavból EPA             (Prostaglandinok III csoport)

A fájdalmas és görcsös menstruációt kiváltó prosztaglandinok a II. csoportba tartoznak. Ezek felerősítik a fájdalmat, gyulladást váltanak ki, ezáltal összeszűkítik a véredényeket és felerősítik a véralvadás folyamatát. Ezt ismeri az orvostudomány, erre fájdalomcsökkentőket (pl. ASS, Acetilszalicil-savak, Aspirin) ajánl, amelyek célirányosan ezeknek a káros prosztaglandinoknak a hatását gátolják. Ezzel csak az a baj, hogy a gyógyszerek egyidejűleg a két másik jótékony hatású prosztaglandin (I. és a III. csoport) működését is akadályozzák.

Holott az I. és III. csoportba tartozó prosztaglandinok a II. csoportba tartozó fájdalmat okozó prosztaglandinok természetes ellenszerei.

Az I. és III. típusú prosztaglandinok enyhítik a gyulladásokat, csökkentik a véralvadást és leállítják a fájdalom és gyulladást kiváltó II. típusú prosztaglandinok keletkezését. Az Acetylszalicilsav  fájdalomcsillapítók ezért hosszabb távon felerősítik a fájdalmat, mivel azok a természetes prosztaglandinokat hatástalanítják.

 

Az állati eredetű élelmiszerek felerősítik a fájdalmat és a gyulladásokat?

Felmerül tehát a kérdés, a normálistól jóval nagyobb mennyiségű káros II. típusú prosztaglandinok honnan származnak? Az ok az állati eredetű élelmiszerekben keresendő, mivel az a II. típusú káros prosztaglandin keletkezéséhez szállít anyagokat, ezzel ellentétben nincs bennük anyag a hasznos I. és III. típusú prosztaglandinok előállításához. A legtöbb állati eredetű termék (hús, kolbász, szalámi, tejtermékek, tojás) arachidon-savakat tartalmaznak, amelyek táplálják a fájdalmat és a gyulladásokat. Ezzel ellenkezőleg például az …………….. és ………………… alfa-linolén savakat tartalmaz, amely a fájdalomnak kétféleképpen tudja elejét venni. Egyrészt megakadályozza a testben az arachidonsavak keletkezését, ezzel egy időben olyan anyagokat közvetít amelyek a jótékony hatású I. és III. típusú prosztaglandinok előállítását segítik.

 

Az értékes zsírsavakat tartalmazó olajok

A megoldás az állati eredetű termékek fogyasztásának csökkentése és a zsírszükséglet gondosan válogatott növényi olajokból történő fedezése. Ez azt jelenti hogy a salátákhoz és a nyers ételekhez, magas tápértékű, hidegen sajtolt magas Omega-3 zsírsavtartalmú olajokat kell használni. Ha olajat szeretnél melegíteni akkor használj extra szűz olivaolajat (ez a nyers salátákra is kiváló). Bizonyos főzési módokat kerülj, mint például a frittőz használata.

 

Az ásványi anyag hiány okozta menstruációs panaszok

Az alhasi görcsökre való hajlam sok esetben visszavezethető erre a hiányzó ásványi anyagra, ezért célirányosan ezt a hiányzó élelmiszert kell fogyasztanod. Ez azt jelenti hogy nemcsak napi XY, de más ásványi anyagokkal is maximálisan fel kell tölteni a szervezetet a fájdalmas menstruáció megelőzése érdekében. A fájdalmas menstruáció utolsó oka az éveken át tartó savasító táplálkozás és életmód, amelyet csak hosszú idő munkája során lehet megszűntetni. Vedd figyelembe, hogy legalább 12 hónapon keresztül kell szájon át szedni az XY ásványi anyagot, hogy az intracelluláris magnéziumszintet ismét a megfelelő szintre emeld. Ha a bőrön át felszívódó magnézium-chloridot használsz (pl. MAGOL), akkor a sejtszintű magnéziumszint elérheti 6-7 hét alatt a kívánatos szintet.

 

A savasodás miatt kialakuló menstruációs panaszok

A fájdalmak annál erősebben jelentkeznek, minél erősebb a szervezet savasodása. A stresszel, élvezeti szerekkel (nikotin, koffein, cukor) és gyógyszerek fogyasztásával “tarkított” rossz táplálkozási szokások ásványi anyag hiányhoz és a méreganyagok felhalmozódásához vezetnek. Mindezek a káros hatások idővel különböző betegségek formájában jelentkeznek, tehát egy hosszú távon végzett LÚGOSÍTÁS összekötve a szervezet kielégítő vitaminellátásával nemcsak a menstruációs panaszokat, a miómát, hanem sok más kellemetlen egészségügyi problémát is csökkenthet, vagy megszüntethet.

Menstruációs panaszok, szelíd gyógymódok II. részében konkrét lépéseket fogok leírni a menstruációs panaszok megszüntetése érdekében. Hasonlóan ahogy például a Mioma-Organic-Life programban leírtam a miómára vonatkozóan.

 

A következő részből megtudod:

Milyen élelmiszereket kerülj? Mely élelmiszerek fogyasztását részesítsd előnyben? Mely vitaminoknak kell feltétlen elegendő mennyiségben rendelkezésre állnia a szervezetben, hogy a menstruációs fájdalmak csökkenjenek? Milyen gyógynövényeket használj? Melyik az egyik leghatásosabb görcsoldó tea/növény?

 

A menstruációs panaszok, szelíd gyógymódok II. részét itt olvashatod.

 

A Zentrum der Gesundheit lenti cikkéből fordította: Cserháti Gabi
http://www.zentrum-der gesundheit.de/menstruationsbeschwerden.html#ixzz39Pr30It1

 

1 hozzászólás
  1. Tóth Teodóra megjegyzése

    KÖszönöm, köszönöm, köszönöm, köszönöm!
    Végre tudom mi a bajom! A legtöbb tünet stimmel, végre tudom mit kezdjek vele. Annyira megkönnyebbültem!

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

3 × három =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás