Majd leszakad a derekad amikor megjön a menzeszed?

Az ok magnéziumhiány lehet

0

Feltételezések szerint Magyarországon minden második hölgy “magnéziumhiányos“.  A méhben található mióma nem feltétlenül okoz fájdalmat, de bizonyos ásványi anyagok hiánya mellett  (magnézium) a mióma melletti menstruációs fájdalom intenzívebbé válik. Görgess a lap aljára, itt egy magnéziumhiány tesztet találsz. A teszt elvégzésével választ kapsz a kérdésre, vajon  hiányzik-e a szervezetedből a magnézium.

Kapcsolódó bejegyzések: Mi a mióma? Mióma, miómák elhelyezkedése  Mióma növekedése  Mióma műtétek utáni felépülés időtartama   A mióma hajlamosító vitaminhiány feltételezhető okai 

Könnyen előfordulhat, hogy az intenzív alhasi fájdalomban a magnéziumhiány is „ludas”. A magnézium  ásványi anyag ugyanis izomlazító hatású, így természetesen a méhizomzatát lazítja, és a méhösszehúzódásból eredő fájdalmat tompítja.

A magnézium a perimenopauza álmatlan éjszakáit is képes megkönnyíteni.  Rajtad áll, mit álmodsz. Lángot okádva fenyeget a hétfejű sárkány, vagy a szerelmeddel együtt nyaralsz a fehér homokos Dominikán.

Négy (4) tünet, amelyek jelzik hogy plusz magnéziumra van szükséged

  • gyakori lábszárgörcs
  • kínzó menstruációs fájdalom
  • csokoládé utáni sóvárgás
  • nehezen tudsz elaludni, rosszul alszol

7 ok: ezért pótold a magnéziumot

  • A magnézium csökkenti a stressz hormonok (adrenalin és noradrenalin) kiválasztását.
  • Napi 350-600 mg magnéziummal csökkenthető a menstruációs és derékfájdalom, képes kezelni a mióma nehezített méhösszehúzódás miatti alhasi görcsöket.
  • Plusz magnéziummal csökkenthető a változókori hangulatingadozás.
  • Magnéziummal megelőzheted a szezonális depressziót. (őszi, téli levertség)
  • Magnéziummal megelőzhető a trombózis.
  • A kielégítő magnézium ellátottság csökkenti az éhséget.
  • Szabályozza a vér kálum és kalcium szintjét.

A magnézium jótékony szerepe

  •  izomlazító, méhizom lazító hatást kifejtő ásványi anyag
  • a méh vérkeringését serkenti

Az ajánlott napi magnézium mennyiség duplájára van szükséged ha,

  • ösztrogén dominanciával összefüggő vízhajtókat szedsz
  • naponta több kávét iszol mint egy
  • antibiotikum kúra után vagy
Magnéziumrabló élelmiszerek

Ez a három élelmiszer szinte kiűzi szervezetedből a magnéziumot. Mióma, menstruációs panaszok, perimenopauza időszakában célszerű mellőzni őket.

  • szénsavas italok, ásványvizek (válaszd a buborékmentest)
  • alkohol
  • édesített és fehér lisztből készített tészták, péksütemények (részletes felsorolást Mioma Organic Life 3.0 életmód programban találsz.)

A magnéziumot ne fogyaszd együtt kalciummal, hiszen egymás hatását gyengítik. A kettő között teljen el néhány óra. Ideális esetben a kalciumot reggel fogyasztod, a magnéziumot pedig este.  Nagyobb hiány esetén reggel és este is fogyassz egy-egy szem 250-350 mg-os magnézium tablettát. Kellemes elalvásban lesz részed.

Fontos!

Vas és magnézium bevitel között teljen el két óra

Erős vérzés miatt vérszegény vagy? Bizonyára vaspótlásra is szorulsz. A vasat mindig korán reggel, éhgyomorra C-vitaminnal együtt kell bevenni. A magnézium és vasbevitel között mindig teljen el két óra, hiszen úgymond egymást teljesen KIÜTIK. Kapcsolódó bejegyzés: 13 tipp, mire ügyelj ha vasat szedsz?   

A méhfalban található göbbel (mióma) a menstruáció alatti izomösszehúzódás fájdalomhoz vezet. A magnézium hiánya felerősíti a fájdalmat. Ha kellő mennyiségben pótolod, fájdalomcsillapítóra sem lesz szükséged. Ha vasat és magnéziumot is pótolnod kell, a kettő között két óra teljen el. Fotó: freepik.com
Milyen élelmiszerekben található nagyobb mennyiségű magnézium?
  • banán
  • mák
  • avokádó
  • zab és zabtej (magnéziumban gazdag finom házi zabtej recept)

Magnéziumhiány teszt

Válaszolj 9 kérdésre, tudd meg hiányzik-e szervezetedből a magnézium.

1. Felébredsz éjszaka lábszárfájdalomra?                 igen     nem

2. Sport közben tapasztalsz izomgörcsöt?                igen     nem

3. Tapasztalsz szemhéjrángást?                                       igen     nem

4. Nyak és vállfájdalom jelentkezik?                             igen     nem

5. Érzékelsz zsibbadást, viszketést a karodban, lábadban?   igen nem

6. Szedsz vízhajtót vagy vérnyomáscsökkentőt?      igen nem

7. Migrénes vagy?                                                                        igen nem

8. Gyakran vagy minden ok nélkül ideges?                    igen nem

9. Cukorbeteg vagy?                                                                   igen nem

Ha öt vagy annál több kérdésre igen a válasz,  magnéziumpótlásra van szükséged.

Mióma kezelése természetesen

4 cm-es miómád van? Kisebb mióma akár életmódváltoztatás hatására is zsugorodhat.  Segítséget itt találsz:  Mioma Organic Life 3.0 életmódprogram   

Inspiráció:

Jeder zweite Deutsche leidet an Magnesiummangel: So beugen Sie wirksam vor
Ernährungstipps <gnl-dnl@nl.fid-gesundheitswissen.de 2019. júl. 23. 16:31
Ernährungstipps – Ernährungstipps, Ausgabe vom 23.07.2019
https://www.egeszsegkalauz.hu/betegsegkereso/hormonalis-taplalkozasi-es-anyagcsere-betegsegek/magneziumhiany/2gfwh4z
https://weborvos.hu/adat/medicus/2007apr/45-50.pdf
https://diasporal.hu/magnezium-es-depresszio
https://unipatika.hu/magazin/a-magneziumhiany-gyakoribb-mint-gondolnad-patika-magazin

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/uterine-fibroids/symptoms-causes/syc-20354288

https://en.wikipedia.org/wiki/Myoma

https://hu.wikipedia.org/wiki/Noradrenalin

https://magnosolv.hu/elelmiszereink_magneziumtartalma

https://hu.wikipedia.org/wiki/Magn%C3%A9zium  

 

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás