A mióma természetes úton történő gyógyítása

A fitinsavak szerepe a vérszegénységben

0

Mi a baj a sóskával és spenóttal?

A mióma gyakran együtt jár rendellenesen erős menstruációs vérzéssel, aminek következménye a vashiányos vérszegénység. A lelki és fizikai teljesítőképességet hátrányosan érintő vérszegénység megszüntetése érdekében néhány étkezési javaslaton érdemes elgondolkodni. Ehhez nyújtanak segítséget a legutóbbi bejegyzések:

Vashiány teszt
Vaspótlás növényi étrenddel I.
Vaspótlás növényi étrenddel II.
Vaspótlás növényi étrenddel III.
2 érdekesség a vas felszívódásával kapcsolatban
A kérdéses vastabletták helyett

Ezúttal azt a kérdést vizsgáljuk meg, vajon a spenót és sóska fogyasztása használ-e vérszegénység esetén?spenótleves (2)

Hogyan csökkenti a vas felszívódását a zöld levelekben található fitinsav? Melyek a fitinsavak egészségünkre gyakorolt kedvező hatásai? Illetve a fitinsavak káros vas felszívódást hátráltató hatása hogyan semlegesíthető?

Gyakran elhangzik a jó tanács vérszegénység esetén: Egyél sóskát és spenótot! Ma már azonban legtöbben tudjuk, hogy a vasban gazdag spenót és sóska fogyasztása nem biztos hogy a legjobb megoldás a vérszegénység kezelésében.

Mi a baj a spenóttal és sóskával?

A vas nehezebben szívódik fel részben éppen fitinsav tartalmuknál fogva (ezek a szerves savak oldhatatlan vasvegyületté alakulnak). Felesleges tehát sok sóskát és spenótot fogyasztania a vérszegény betegnek.

 

Valóban káros a fitinsav?

A fitinsav tápanyagokat köt meg, ezért a vitaminok, ásványi anyagok hasznosulását csökkenti. Néhány egyszerű intézkedéssel azonban a fitinsavak vas felszívódást gátló hatását könnyen elkerülhetjük. Ilyen egyszerű eszköz, a bab és borsó félék főzés előtti többszöri áztassa, majd az áztató víz leöntése.

 

A fitinsav méregtelenít

A fitinsavak nemcsak a hasznos ásványi anyagokat kötik meg, hanem a szervezetet károsító nehéz fémeket is (kadmium, ólom). Így a fitinsavak a szervezet méregtelenítésében, ezzel együtt a vesekő kialakulásának megakadályozásában játszanak szerepet.

A fitinsavak 3 betegségmegelőző hatása

A fitinsavak az emberi szervezet számára rendkívül értékesek:
• Érrendszeri védőhatás
• A daganatos betegségek megelőzése
• Antioxidáns védő hatás

A fitinsavak vas és ásványi anyag felszívódást gátló hatása C-vitaminnal részben kivédhető. A Medical Hypotheses szakfolyóiratban 2005-ben megjelent olasz tanulmány szerint a gabona és diófélék, olajos magvak és hüvelyesekben található fitinsavak vasfelszívódást gátló hatása a bélflóra állapotától függően különböző. A bélflóra emésztésserkentő baktériuma a fitáz enzim fontos szerephez jut a fitinsavak ásványi anyag felszívódást gátló hatásának semlegesítésében. Tehát vashiány esetén rendkívül fontos hogy a biológiailag kevésbé hasznosítható vasat probiotikumok fogyasztásával biológiailag aktívvá alakítsuk.

Ne hanyagold el a mióma-t!

Járj rendszeresen nőgyógyászati szűrővizsgálatra és figyeld a növekedés ütemét. Életmódbeli hajlamosító tényezők ismeretével, azok kiküszöbölésével Te magad is sokat tehetsz a mióma növekedésének megfékezése érdekében. Több száz nő sikerrel próbálta és bevált. A Mioma Organic Life 2.0 program segítségével a mióma növekedését fékezheted, ha kitartó vagy és jól csinálod a mióma akár össze is zsugorodhat. A mióma panaszok megszűnnek. A műtét előtt adj magadnak még egy esélyt, semmit nem veszíthetsz! Mioma Organic Life 2.0

 

Forrás:

http://www.zentrum-der-gesundheit.de/eisenbedarf-vegan-decken-ia.html
http://www.zentrum-der-gesundheit.de/gruenes-blattgemuese-eisen-ia.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17440529
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23424873
http://www.gvmd.hu/htm/siderop.htm

Waldmann A et al., Dietary iron intake and iron status of German female vegans: results of the German vegan study. Annals of Nutrition & Metabolism, Februar 2004, (Eisenaufnahme mit der Ernährung und Eisenstatus bei Veganerinnen aus Deutschland: Ergebnisse aus der German vegan study (Deutschen Vegan-Studie)), (Studie als PDF)

Hunt JR, Bioavailability of iron, zinc, and other trace minerals from vegetarian diets, September 2003, American Journal of Clinical Nutrition, (Bioverfügbarkeit von Eisen, Zink und anderen Spurenelementen aus der vegetarischen Ernährung), (Studie als PDF)

Anderson BM et al., The iron and zinc status of long-term vegetarian women. Juni 1981, American Journal of Clinical Nutrition, (Eisen- und Zinkstatus von langjährigen vegetarisch lebenden Frauen), (Studie als PDF)

Davert-Mühle, Produkt-Datenblatt für ungeschälte Hanfsaat, (Quelle als PDF)

Siegenberg D, et al.Ascorbic acid prevents the dose dependent inhibitory effects of polyphenols and phytates on nonheme-iron absorption. Am J Clin Nutr 1991, (Ascorbinsäure beugt dem dosisabhängigen hemmenden Effekt von Polyphenolen und Phytaten in Bezug auf die Non-Hämeisen-Resorption vor) , (Studie als PDF)

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

tizenkilenc − tizenöt =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás