A mióma természetes úton történő gyógyítása

9 gyakori stressz-mítosz

Stresszkezelés a hormonegyensúly érdekében

0

K……………..felidegesített! ……….. az agyamra megy…….. …áááááá!
Gyakran halljuk ezeket a mondatokat a XXI. századi rohanó világban, majd hozzáteszik: korábban ráérősebb volt az élet, ezért nem érte szüleinket, nagyszüleinket ennyi stressz!

A stressz káros hatással van a menstruációs ciklusra, a hormonális egyensúlyra. Krónikus stressz hatására a méhmióma intenzív növekedésnek indulhat. Stressz hatására a menstruáció napokkal, akár egy héttel is korábban jelentkezhet. A stressz mióma esetén gyakran emlegetett kiváltó ok. Milyen téves hiedelmek élnek a fejünkben? Hogyan kezeljük a stressz-tévhiteket?

Kapcsolódó bejegyzések: Mióma autolízis

Leggyakoribb stressz-mítoszok és tévhitek

 

1. A stressz a felgyorsult életritmus, a modern kor szüleménye

A szív gyorsabban ver, a pulzus emelkedik, az izmok megfeszülnek. A stressz nagymennyiségű kortizol és adrenalin hormonokat zúdít szervezetünkre, amelyek támadásra vagy menekülésre késztetnek. Ősi túlélési mechanizmus. Bár manapság nem kell rettegnünk a kardfogú tigristől (smilodon), stressz hatására a testben zajló élettani folyamatok pontosan úgy zajlanak mint az őskorban.
Tehát nyugodj meg a stressz nem a XX – XXI. század “terméke”.

 

2. A stressz-terhelés folyamatosan emelkedik

A stresszről írni és beszélni abszolút népszerű téma a médiák (köznyelven) médiumokban (hivatalosan). Társadalomtudósok azt állítják egyre több stressz hatásnak vagyunk kitéve, pedig a munkafeltételek folyamatosan javulnak. (ergonomikus munkahelyi térrendezés, rugalmas munkaidő, juttatások, több szabadság a munkahelyen) Sokan ezt nem gondolják végig Manapság más problémákkal szembesülünk. Például fokozott félelem a munkahely elvesztésétől, vagy munkahelyi követelménnyé vált a szinte határtalan rugalmasság és az éjjel nappali elérhetőség.

 

3. A stressz karcsúsít

„A stressz az áramütéshez hasonló érzés, ezért nem tudok enni, így bizonyára lefogyok!” – mondogatod magadban. Valójában a stressz pont fordítva működik. A stressz hormon kortizol megváltoztatja az anyagcserét, a progeszteron szintet kimutathatóan csökkenti, amely vastag zsírpárnák, ösztrogéndominancia kialakulásához vezethet. A hason és csípőn lerakódott zsírpárnák különösen egészségkárosítóak. Minél nagyobb terhelésnek vagy kitéve, annál nagyobb mennyiséget eszel. A stressz tehát inkább hízlal mint karcsúsít. Hogyan állítsd helyre a hormonegyensúlyt? Kapcsolódó tartalom: Mioma Organic Life 2.0 életmódAntiösztrogén vagy Hormondiéta

 

4. A stressz mindig káros

A stressz valójában ébren tartja a figyelmünket, segít a nehézségek, kihívások leküzdésében. Stressz hatására éberek és reakcióképesek maradunk. Egy balesetnél a túlélés múlhat ezeken a képességeken. A vérkeringés gyorsabb, a vér intenzívebben cirkulál az erekben. Ez önmagában nem káros túlzottan a hormonműködésre. Sokkal inkább a krónikus stressz boríthatja fel a hormonális egyensúlyt ösztrogéndominanciához (mióma növekedéséhez) vezetve. A krónikus stressznek más következményei is lehetnek: magas vérnyomás, cukorbetegség, fülzúgás, depresszió. Az igazi problémát az jelentheti ha a stresszt nem követi pihenés. Kikapcsolódás hiányában a hormonrendszert károsító adrenalin és kortizol változatlanul a vérben kering tovább.

 

5. Hölgyek és férfiak egyformán reagálnak a stresszre

Hölgyek és férfiak alapvetően egyformán reagálnak a stresszre, a stressz következményei azonban különbözőek. A stressz férfiak esetében gyakran szív és érrendszeri betegségek kialakulásához vezet, a hölgyek inkább lelki sérüléseket szenvednek.

 

6. Az idősebb embereket több stressz éri

A kisebb teherbírású idős emberek szervezetében a stressz több kárt okoz, sokan gondolják. A hivatalos adatok ennek ellenére azt mutatják, a stressz miatti pszichés megbetegedések száma ez elmúlt években leginkább a 20-35 évesek körében emelkedett, a legmagasabb arányt pedig a 40-44 éves korosztály körében érte el.

 

7. A legnagyobb stresszfaktor a munka

Az igaz hogy a legtöbb stresszt a munkával kapcsolatban éljük meg. De nem a munkaterhelés a döntő jelentőségű – állítják a Helsinki Egyetem kutatói. Sokkal inkább a munkahelyi mérgező kapcsolatok és negatív érzelmek „bűnösek”. Stresszes az lesz akinek kevés hatása van a dolgok kimenetelére, kevés elismerést kap, kevés a fizetése vagy csekély esélye van a ranglétrán való felemelkedésre.

 

8. A pihenés segít a stressz legyűrésében

Akit több stressz ér, nehezebben nyugszik meg. A magas kortizol szint idegessé, türelmetlenné, agresszívvá tesz. A pihenés és meditáció önmagában nem csökkenti a magas kortizol szintet. A stressz hormon semlegesítése testmozgás révén lehetséges. Egy kiadós séta a városban, a parkban és más könnyű állóképességi sportok (kerékpár, úszás, vízi torna, túrázás, gyors léptű gyaloglás) képesek megszüntetni a hormonrendszert károsító magas kortizol szintet. Aki csupán semmittevés közben elmélkedik, a stressz szintet ugyanazon a szinten tartja. A semmittevés és testmozgás közötti stressz-mentesítő módszerek például a játékkal, humorral, beszélgetéssel történő figyelem-elterelés.

 

9. A krízisek különösen megterhelőek

Egy baleset, egy tartós párkapcsolat utáni válás, a szűk családi körben történt haláleset miatti stressz feldolgozása bizonyos idő elteltével megtörténik. A stressz megszűnik. Ezektől eltérően az éveken át tartó mindennapos stressz sokkal inkább károsítja az egészséget, amely krónikus stressz kialakulásához vezet. Mi lehet a megoldás tartós stressz esetén? Tartós stressz esetén lebegjenek szemed előtt lelkesítő életcéljaid, a boldog jövő!

A mióma kialakulásának okai között található a krónikus stressz.

Érzelmi stresszhelyzetek amelyek miómához vezetnek

Mióma, ösztrogéndominancia kezelése, hormonegyensúly természetesen

A mióma ösztrogénfüggő daganat melynek okai a gyakori peteérési zavar (a tüszőrepedés elmaradása, a progeszteronhiány, az egyoldalú ösztrogénterhelés). Ilyen esetben tehát a kiváltó okot kell megszüntetni. Hogy ez sikerüljön életmódváltással befolyást gyakorolhatsz a mióma növekedés gyorsaságára, vagy a növekedés visszafordítására. Ha kitartó vagy és az életmódváltoztatást jól csinálod a miómák akár el is sorvadhatnak. Ebben segítünk!

Életmód a kínzó mióma-menstruációs panaszok megszüntetése, a hormonegyensúly érdekében Étrend a hormonegyensúly helyreállítása érdekében Női Egészségtorna 

 

Forrás:

https://www.netdoktor.de/bildergalerie/die-neun-groessten-stressmythen/?utm_campaign=cbfae6e01f-nl_2018_08_01_1954706&utm_medium=email&utm_source=NetDoktor&utm_te
https://hu.wikipedia.org/wiki/Smilodon
https://index.hu/kultur/klassz/mancsndy/

Kortizolhiányhoz, vagy akár az egész hormonrendszer felborulásához vezethet a tartós stressz

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

három × három =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás