Kilenc stresszmítosz

Három stresszhatás, ami miómához vezet

0

Iszonyúan felidegesített, ……….. …..az agyamra megy…………!!!!!!!!
Gyakran halljuk a mondatokat a XXI. századi rohanó világban, majd hozzáteszik: korábban ráérősebb volt az élet, ezért nem érte szüleinket ennyi stressz.

A bizonytalan hatású vegyi anyagokkal szennyezett környezet és a stressz káros hatással van a menstruációs ciklusra, a hormonegyensúlyra. Ki ne ismerné azt a helyzetet, amikor érzelmi stressz hatásra a menstruáció akár egy héttel korábban érkezik, esetleg jóval intenzívebb. A stressz hétköznapi kifejezéssel szólva “zabálja a progeszteront“. Több példát ismerünk, amikor a stressz következményeként a méhmióma intenzív növekedésnek indult.

Az ösztrogén dominancia kezelése, a hormonegyensúly elérése érdekében csökkentsd a stressz miatti magas kortizol szintet. Hogy ez sikerüljön, ismerd meg a leggyakoribb stresszel kapcsolatos tévedéseket!

Kapcsolódó bejegyzések: Mióma autolízis

Stressz- mítoszok, tévhitek

1. A stressz a modern kor szüleménye

A szív gyorsabban ver, a pulzus emelkedik, az izmok megfeszülnek. A stressz nagymennyiségű kortizol és adrenalin hormonokat zúdít szervezetünkre, amelyek támadásra vagy menekülésre késztetnek. Ősi túlélési mechanizmus. Bár manapság nem kell rettegnünk a kardfogú tigristől (smilodon), stressz hatására a testben zajló élettani folyamatok pontosan úgy zajlanak mint az őskorban.
Tehát nyugodj meg, a stressz nem a XX – XXI. század “terméke”.

2. A stressz terhelés emelkedik

A stresszről írni és beszélni népszerű téma . Társadalomtudósok állítják egyre több stressznek vagyunk kitéve, pedig a munkafeltételek folyamatosan javulnak. (ergonomikus munkahelyi térrendezés, rugalmas munkaidő, juttatások, több szabadság a munkahelyen) Sokan ezt nem gondolják végig. Manapság más problémákkal szembesülünk. Például fokozott félelem a munkahely elvesztésétől, vagy munkahelyi követelménnyé vált a szinte határtalan rugalmasság és az éjjel-nappali elérhetőség.

3. A stressz karcsúsít

„A stressz az áramütéshez hasonló érzés, ezért nem tudok enni, így bizonyára lefogyok!” – mondogatod magadban. Valójában a stressz pont fordítva működik. A stressz hormon kortizol megváltoztatja az anyagcserét, a progeszteron szintet kimutathatóan csökkenti, amely vastag zsírpárnák, ösztrogéndominancia kialakulásához vezethet. A hason és csípőn lerakódott zsírpárnák különösen egészségkárosítóak. Minél nagyobb terhelésnek vagy kitéve, annál nagyobb mennyiséget eszel. A stressz tehát inkább hízlal mint karcsúsít. Hogyan állítsd helyre a hormonegyensúlyt? Kapcsolódó tartalom: Mioma Organic Life 2.0 életmódAntiösztrogén vagy Hormondiéta

4. A stressz mindig káros

A stressz valójában ébren tartja a figyelmünket, segít a nehézségek, kihívások leküzdésében. Stressz hatására éberek és reakcióképesek maradunk. Egy balesetnél a túlélés múlhat ezeken a képességeken. A vérkeringés gyorsabb, a vér intenzívebben cirkulál az erekben. Ez önmagában nem káros túlzottan a hormonműködésre. Sokkal inkább a krónikus stressz boríthatja fel a hormonális egyensúlyt ösztrogéndominanciához (mióma növekedéséhez) vezetve. A krónikus stressznek más következményei is lehetnek: magas vérnyomás, cukorbetegség, fülzúgás, depresszió. Az igazi problémát az jelentheti ha a stresszt nem követi pihenés. Kikapcsolódás hiányában a hormonrendszert károsító adrenalin és kortizol változatlanul a vérben kering tovább.

5. Hölgyek és férfiak egyformán reagálnak a stresszre

Hölgyek és férfiak alapvetően egyformán reagálnak a stresszre, a stressz következményei azonban különbözőek. A stressz férfiak esetében gyakran szív és érrendszeri betegségek kialakulásához vezet, a hölgyek inkább lelki sérüléseket szenvednek.

6. Az idős embereket több stressz éri

A kisebb teherbírású idős emberek szervezetében a stressz több kárt okoz, sokan gondolják. A hivatalos adatok ennek ellenére azt mutatják, a stressz miatti pszichés megbetegedések száma ez elmúlt években leginkább a 20-35 évesek körében emelkedett, a legmagasabb arányt pedig a 40-44 éves korosztály körében érte el.

7. A legnagyobb stresszt a munka okozza

Az igaz hogy a legtöbb stresszt a munkával kapcsolatban éljük meg. De nem a munkaterhelés a döntő jelentőségű – állítják a Helsinki Egyetem kutatói. Sokkal inkább a munkahelyi mérgező kapcsolatok és a negatív érzelmek „bűnösek”. Stresszes az lesz akinek kevés hatása van a dolgok kimenetelére, kevés elismerést kap, kevés a fizetése vagy csekély esélye van a ranglétrán való felemelkedésre.

8. A pihenés segít a stressz legyűrésében

Akit több stressz ér, nehezebben nyugszik meg. A magas kortizolszint idegessé, türelmetlenné, agresszívvá tesz. A pihenés és meditáció önmagában nem csökkenti a magas kortizolszintet. A stresszhormon semlegesítése testmozgás révén lehetséges. Egy kiadós séta a városban, a parkban és más könnyű állóképességi sportok (kerékpár, úszás, vízi torna, túrázás, gyors léptű gyaloglás) képesek megszüntetni a hormonrendszert károsító magas kortizolszintet. Aki csupán semmittevés közben elmélkedik, a stresszszintet ugyanazon a szinten tartja. A semmittevés és testmozgás közötti stresszmentesítő módszerek például a játékkal, humorral, beszélgetéssel történő figyelem-elterelés.

9. A krízisek megterhelőek

Egy baleset, egy tartós párkapcsolat utáni válás, szűk családi körben történt haláleset miatti stressz feldolgozása bizonyos idő elteltével megtörténik. A stressz megszűnik. Ezektől eltérően az éveken át tartó mindennapos stressz inkább károsítja az egészséget, amely krónikussá válik. Mi a megoldás tartós stressznél? Tartós stressz esetén tartsd szemed előtt lelkesítő céljaid.

Ha világéltedben vágyat éreztél valamilyen kreatív tevékenység iránt, de az élet nem úgy hozta hogy ezt megvalósítsd, belső feszültség alakulhat ki. Ez akár méh-miómat is eredményezhet. Fotó: glueckskinder.at

A mióma kialakulásának okai között található a krónikus stressz.

Három miómához vezető érzelmi stressz

Mióma, ösztrogéndominancia kezelése, hormonegyensúly természetesen

A mióma ösztrogénfüggő daganat melynek okai a gyakori peteérési zavar (a tüszőrepedés elmaradása, a progeszteronhiány, az egyoldalú ösztrogénterhelés). Ilyen esetben tehát a kiváltó okot kell megszüntetni. Hogy ez sikerüljön életmódváltással befolyást gyakorolhatsz a mióma növekedés gyorsaságára, vagy a növekedés visszafordítására. Ha kitartó vagy és az életmódváltoztatást jól csinálod a miómák akár el is sorvadhatnak. Ebben segítünk!

Életmód a kínzó mióma-menstruációs panaszok megszüntetése, a hormonegyensúly érdekében Étrend a hormonegyensúly helyreállítása érdekében Női Egészségtorna 

 

Forrás:

https://www.netdoktor.de/bildergalerie/die-neun-groessten-stressmythen/?utm_campaign=cbfae6e01f-nl_2018_08_01_1954706&utm_medium=email&utm_source=NetDoktor&utm_te
https://hu.wikipedia.org/wiki/Smilodon
https://index.hu/kultur/klassz/mancsndy/

Kortizolhiányhoz, vagy akár az egész hormonrendszer felborulásához vezethet a tartós stressz

Írjon választ!

Emailcíme mások számára nem látható

17 + tizenhét =

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás